۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

واكنش پارلمان جمهوري آذربايجان به قطعنامه اخير پارلمان اروپا

پارلمان اروپا در تاريخ 12 ماه مي (22 ارديبهشت) در مورد شرايط رعايت موازين حقوق بشر و دموكراسي در جمهوري آذربايجان قطعنامه‌اي انتقادي تصويب كرد. در واكنش به اين موضوع، مجلس ملي آذربايجان در يك حركت انفعالي و تبليغاتي سعي در توجيه سركوب‌هاي اخير صورت گرفته در آن جمهوري نمود.
به گزارش خبرگزاري آران مجلس ملي جمهوري آذربايجان روز سه‌شنبه 27 ارديبهشت ماه در اعتراض به قطعنامه اخير پارلمان اروپا بيانيه‌اي صادر كرد. در بيانيه فوق تاكيد شده است: ''جلوگيري از تجمعات غير قانوني گروه‌هاي سياسي نبايد به عنوان نقص حقوق بشر و دموكراسي ارزيابي شود". ؟!
در اين بيانيه همچنين آمده است: "در منطقه كشورهايي هستند كه در آن‌ها نقص حقوق بشر در مقياس گسترده‌اي بيشتر از آن كه در همين قطعنامه خاطر نشان شده است، مشاهده مي‌شود. كشورهايي هم هستند كه در آن‌ها حقوق بشر به كل پايمال مي‌شود. و اوضاع آذربايجان در ميان اين كشورها به شكل چشمگيري بهتر است. و لذا ما معتقد هستيم كه اين قطعنامه با اهداف مغرضانه صادر شده است".
يادآور مي‌گردد كه از دسامبر گذشته به بهانه اجراي قانون پوشش يكسان و در اقدامي مغاير با قانون اساسي و قانون تحصيل در جمهوري آذربايجان، از ورود دانش‌آموزان محجبه به مدارس متوسطه جلوگيري مي‌شود، كه اين موضوع نارضايتي شهروندان اين جمهوري را در پي داشته است. پليس جمهوري آذربايجان نيز با مشاهده كوچكترين اعتراضي و براي ممانعت از برگزاري تجمعات و تظاهرات منتقدين دولت به شدت با مخالفين برخورد مي كند.

هیچ نظری موجود نیست: