۱۳۹۰ دی ۱۸, یکشنبه

نخست وزير الجزاير: با خون ما تجارت نكنيد

نخست وزير الجزاير در واكنش به اظهارات اخير"رجب طيب اردوغان " همتاي ترك خود ، از آنكارا خواست كه "با خون مردم الجزاير تجارت نكند".
اردوغان نخست وزیر ترکیه اخیرا در واكنش به تصويب قانون "مجازات منكرين قتل عام ارامنه" در پارلمان فرانسه ، پاريس را به ارتكاب كشتار جمعي در الجزاير متهم كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از منابع خبری، " احمد اويحيي" روز شنبه در كنفرانسي خبري گفت : به دوستان ترك خود مي گوئيم كه با خون ما تجارت نكنيد، هر كسي در دفاع از منافع خود آزاد است ولي هيجكس نمي تواند با خون مردم الجزاير معامله كند.
نخست وزير الجزاير خاطرنشان کرد: تركيه 3 روز پس از آغاز تجاوز سال 1830 ، الجزاير را به فرانسوي ها تقديم كرد و در سازمان ملل متحد به همه طرح هاي تأمين كننده منافع الجزاير پيش از استقلالش در سال 1962 رأي منفي داد.
اردوغان با اشاره به قربانيان جنگ استقلال الجزاير از استعمار فرانسه گفته بود : 15 درصد از مردم الجزاير از سال 1945 به دست فرانسوي ها كشته شدند . اين ، قتل عام است .
جنگ استقلال الجزاير از استعمار فرانسه از سال 1945 تا 1962 ادامه داشت .
اويحيي كه ریيس حزب ملي دموكراتيك الجزاير است، گفت : تركيه به نحوي در همه جناياتی که فرانسه در الجزايرمرتکب شده ، دست داشته است.
وی افزود: تركيه عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و فرانسه با تسليحات ناتو با مردم الجزاير مي جنگيد لذا ناگزير گلوله هائي كه مردم الجزاير با آن كشته شدند ، باید ساخت تركيه باشد.
نخست وزیر الجزایر تاکید کرد: ما فرانسه را مجبور به عذرخواهي خواهيم كرد.

هیچ نظری موجود نیست: