۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

تركيه از رژيم صهيونيستي سلاح پيشرفته مي خرد

با توجه به رابطه‌ي تيره چند سال اخير تركيه با اسرائيل، خبر خريد تسليحات پيشرفته اين كشور از اسرائيل مي‌تواند كمي عجيب باشد.

به گزارش حيات، روزنامه "معاريف" وابسته به رژيم اسرائيل در گزارش خود آورده است كه اسرائيل قصد دارد سامانه موشكي كه سال‌ها پيش قراردادش را با تركيه بسته بود، به اين كشور تحويل دهد. به نوشته اين روزنامه، سامانه موشكي پيشرفته "لوروب" داراي دوربيني است كه توانايي پوشش منطقه وسيعي به شعاع 100 كيلومتر را دارد.
معاريف در ادامه اين خبر نوشته است: "اسرائيل با اينكه رابطه‌اش با تركيه تيره شده است ولي به قراردادهاي پيشين با اين كشور پايبند است.؟! ياد آور ميشود كه اسراييل سال پيش نيز آخرين تعداد از هواپيماهاي مدرن بدون سرنشين خريدار شده تركيه را عليرغم وجود تشنج سياسي با آنكارا، تحويل اين كشور داد.
گفتني است كه در سال‌هاي اخير بعد از روي كار آمدن حزب توسعه و عدالت در تركيه، طيب اردوغان نخست وزير تركيه با گرفتن ژست ضد صهيونيستي و حمايت از مردم فلسطين تلاش ميكند تا با تسلط بر بازارهاي كشورهاي عربي و اسلامي ضمن كسب موقعيت برتر اقتصادي كه بلطبع در ادامه نفوذ سياسي را نيز به دنبال خواهد داشت به كشوري تأثيرگذار در منطقه بدل گردد.

هیچ نظری موجود نیست: