۱۳۸۸ دی ۱۳, یکشنبه

تحريف تاريخ و ادعاهاي بي اساس در كتاب‌هاي درسي آذربايجان

با توجه به تحركات مشكوك دولت باكو در تحريف تاريخ، حدود آذربايجان و اران و شروان، هم اكنون شاهد گسترش تبليغات منفي عليه ايرانيان و چاپ كتاب‌هاي رسمي و غير رسمي عليه تماميت ارضي ايران هستيم.
به گزارش سايت "تابناك"، پس از فروپاشي شوروي و استقلال اران با نام جمهوري آذربايجان، جريانات ضد ايراني با حضور شخصي به نام "ابو الفضل ايلچي بيگ"، قدرت را به دست گرفتند و ديگر بار، جريان ايران ستيزي در آن سامان آغاز شد و دستمايه اين تبليغات و جريان، همان ايده‌هاي شرق شناسان شوروي پيشين با نگاه كمونيستي بود كه تلاش مي‌كردند با هر ترفندي، بين ملت بزرگ ايران و مردم شمال ارس خطوط پررنگي ترسيم كنند تا علاقه‌اي به زندگي مشترك و دوستانه بين اين ملت واحد جدا افتاده از هم ايجاد نشود.
در كتاب‌هاي درسي جمهوري آذربايجان، ادعا شده است، پانصد سال پيش كشوري به نام آذربايجان! وجود داشته كه اردبيل و تبريز هم جزو آن بودند و ايرانيان از زمان كوروش (كبير) به اين سرزمين تجاوز مي‌كرده‌اند!
در اين كتاب‌ها مزدك، كمونيست دانسته شده و از ازدواج با محارم به عنوان يك سنت بابكي، دفاع شده است. همچنين از دوره چنگيز و تيمور به عنوان دوران طلايي تاريخ ياد شده است!
در كتاب‌هاي درسي دولت باكو به 9 استان ايران، ادعاي ارضي شده و حتي جالب اين كه مازندران و گيلان هم جزو آذربايجان به شمار رفته‌اند!
همچنين در كتاب‌هاي درسي و رسمي "هنر" جمهوري آذربايجان، همه هنر ايران، آذري فرض و تعريف شده و حتي شاعران پارسي گويي چون خاقاني و نظامي گنجوي و خواجه نصيرالدين طوسي نيز ترك تبار معرفي شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: