۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

افتتاح سفارت سوئيس در ارمنستان

خانم "ميشلين كالميرين"، رييس جمهور سوئيس كه براي ديداري دو روزه در تاريخ 31 مه (11 فروردين) راهي ايروان شده بود با حضور در بناي يادبود قتل‌عام ارمنيان و نثار تاج گل، ياد قربانيان نسل‌كشي ارمنيان در سال 1915 را گرامي داشت.
رييس جمهور سوئيس بعد از نثار تاج گل و بازديد از موزه قتل‌عام، درختي را كه در سال 2006 در زمان عهده‌داري سمت رياست وزارت امور خارجه در اين محل كاشته بود را آبياري نمود. وزير امور خارجه ارمنستان، شهردار ايروان و معاون موزه قتل‌عام، رييس جمهور سوئيس را در اين بازديد همراهي مي‌كردند. آقاي "سورن مانوكيان"، معاون موزه با ارائه توضيحاتي، رييس جمهور سوئيس را از ابعاد گسترده اين قتل‌عام و اسناد و مدارك موجود در اين باره آگاه نمود.
خانم "ميشلين كالميرين" در سفر دو روزه خود به ارمنستان با "سرژ سركسيان" رييس جمهور، جاثليق "گارگين دوم" رهبر مذهبي ارمنيان جهان، "تيگران سركسيان" نخست وزير و "ادوارد نالبانديان" وزير امور خارجه اين كشور ديدار و گفت‌و گو كرد.
يادآور مي گردد؛ كشور سوئيس از جمله كشورهايي است كه ضمن به رسميت شناختن نسل‌كشي ارمنيان قانوني به تصويب رسانده كه طبق آن مجازت‌هايي را براي نفي كنندگان نسل‌كشي ارمنيان در نظر گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: