۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

هاآرتص اسرار ناگفته باكو را فاش كرد

روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" از ديدار "واحد علي‌اف"، مشاور نظامي "الهام علي‌اف"، رييس حمهور آذربايجان با مقامات وزارت جنگ و سازمان اطلاعات و امنيت (موساد) رژيم صهيونيستي در سال 2007 و وجود دو توافق‌نامه امنيتي ميان باكو و رژيم اسراييل خبر داد.
خبرگزاري آران، به نقل از راديو عبري برون‌ مرزي گزارش داده است كه، روزنامه هاآرتص دهم آوريل در خبري كه به چهار سال قبل مربوط مي‌شود، فاش كرد كه مشاور نظامي رييس جمهور آذربايجان كه در سال 2007 براي معالجه پزشكي به فلسطين اشغالي سفر كرده بود، با "افراييم سنه"، معاون وقت وزير دفاع رژيم صهيونيستي و نمايندگان موساد ديدار و گفت‌و گو كرده است.
بر اساس گزارش هاآرتص، در 16 فوريه سال 2007 "آرتور لينك"، سفير وقت اسراييل در باكو با خانم "آن درسي"، سفير وقت آمريكا در جمهوري آذربايجان ديدار و در خصوص مذاكرات "تسيپني ليوني"، وزير خارجه وقت رژيم صهيونيستي با "الهام علي‌اف" در حاشيه اجلاس داووس سوئيس در آن سال، گفت‌وگو كرده‌اند.
در آن ديدار، "آرتور لينك"، در پاسخ به سوالات خانم درسي در مورد روابط باكو با رژيم صهيونيستي گفته است كه بين دولت جمهوري آذربايجان و رژيم صهيونيستي دو توافق‌نامه همكاري امنيتي موجود است!
هاآرتص افزوده است: "خبر اين ديدار در تلگرافي در 21 فوريه سال 2007 از سفارت آمريكا در باكو به واشنگتن ارسال شده بود".
از سوي ديگر "وارطان اوسكانيان"، وزير خارجه اسبق ارمنستان و كارشناس تركيه و معاون دانشكده شرق شناسي دانشگاه دولتي ايروان در مصاحبه با خبرگزاري "ئش‌سصثد" ارمنستان ضمن ابراز نگراني از تجهيز بيشتر جمهوري آذربايجان توسط رژيم صهيونيستي گفت: "اين توافق حكايت از منافع مشترك اسرائيل و جمهوري آذربايجان دارد".
وي افزود: "ارمنستان نيز متحدين راهبردي خود را دارد و مطمئناً اين كشور سعي در ايجاد توازن خواهد داشت".

هیچ نظری موجود نیست: