۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

اكونوميست : دولت ''علي‌اف‌ها'' به پايان خود نزديك مي‌شود

حجم و ميزان رشوه‌خواري در آذربايجان روز به روز افزايش مي‌يابد
مجله اكونوميست چاپ لندن با اشاره به وضعيت سياسي-اقتصادي جمهوري آذربايجان، مي‌نويسد: "دولت "علي‌اف‌ها" به پايان خود نزديك مي‌شود". به نوشته اين مجله: "حقوق بشر در آذربايجان آشكارا پايمال مي‌شود، شركت‌كنندگان در ميتينگ‌هاي ضد دولتي بازداشت و مورد شكنجه‌هاي فيزيكي قرار مي‌گيرند".
اكونوميست همچنين به نقل از گزارش سالانه سازمان "مشدخهفشدقثفده غزدثقشحسدشقف" تاكيد مي‌كند: "حجم و ميزان رشوه‌خواري در آذربايجان روز به روز افزايش مي‌يابد". اين مجله با ذكر اين كه در حال حاضر تعدادي از اعضاي احزاب اسلامي جمهوري آذربايجان به خاطر اظهار نظر ضد دولتي در زندان به سر مي‌برند، مي‌نويسد: "رييس جمهور اين كشور رويدادهاي به وقوع پيوسته در خاورميانه و آفريقاي شمالي را مورد تحليل قرار داده و دست به اقدامات جدي‌ براي مبارزه با رشوه‌خواري زده است".
در ادامه اين مطلب مي خوانيم: "عليرغم اينكه اقدامات ضد رشوه‌خواري در اين جمـهوري به زودي خـاتمه خواهد يافت ولي از همين حالا مشخص است كه اين اقدامات هيچ نتيجه مثبتي به همراه نخواهد داشت".
اين مجله مي‌افزايد: "الهام علي اف"، رييس جمـهور آذربايجـان و اطـرافيان وي داراي درآمدهاي نامتعارف و بسيار زيادي هستند، اما تنـها بخـش كوچـكي از اين درآمــدهاي نفتي كشور براي اجـراي پروژه‌هـاي زيربنايي هزينه مي شود".

هیچ نظری موجود نیست: