۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

حرکتی در جهت برادری ملت ها

ائتلاف "هم پیمانی کردستان" عراق در برنامه انتخاباتی خود از حقوق اقلیت های ملی و دینی حمایت کرد.
هم پیمانی کردستان، ارامنه را بخشی از مردم کردستان خوانده و معتقد است ایشان نیز حق حضور در همه مسندهای حکومتی اقلیم کردستان را دارا می باشند.
این هم ‌پیمانی در اطلاعیه خود بر حفظ و حمایت از حقوق اجتماعی، فرهنگی و دینی ارامنه و دیگر اقلیت‌ها در عراق و به خصوص در محدوده اقلیم کردستان تاکید نموده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام داشته است.
هم پیمانی کردستان که از 12 گروه کردی تشکیل شده در جهت حفظ حقوق کردهای عراق حرکت نموده و بخش مهمی از دولت حاکم بر عراق نیز متعلق به آن است. این هم پیمانی کردی طرفدار عراق فدرال بوده و با شعار تقسیم مساوی ثروت ملی پا به عرصه سیاست گذارده است. در عین حال این گروه پرطرفدار کردی خواهان به رسمیت شناختن مرزهای منطقه‌ای کردستان عراق بوده و با کلیه گروه‌های غیر‌کردی که این اصل مهم را بپذیرند به همکاری پرداخته و نیز حاضر به تشکیل ائتلاف است.
با توجه به این که هیچ گروهی بدون مشارکت کردها قادر به شکل دادن حکومت جدید نخواهد بود انتظار می ‌رود کردهای عراق با این سیاست بتوانند تا حدی به خواسته‌های خود دست یابند.
هم پیمانی کردستان خواهان 16 واحد اداری از استان موصل، دو شهرستان از استان دیاله و یک شهرستان از استان صلاح‌الدین است.
هم‌پیمانی کردستان در چهار استان کاملاً کردی، پنج استان مختلط و نیز پایتخت عراق فعالانه حضور یافته و انتظار می‌رود به نتایج خوبی نیز دست یابد.

۱ نظر:

Unknown گفت...

please sent your phone number and address