۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

گراميداشت آغاز سال نو ميلادي در وزارت نفت

مهندس رستم قاسمي، وزير نفت شامگاه دوشنبه 12 دي ماه در آيين گراميداشت آغاز سال نو ميلادي و ميلاد حضرت عيسي مسيح در جمع گروهي از كاركنان مسيحي وزارت نفت گفت: "صنعت نفت متعلق به همه مردم ايران است، از اين رو مسلمان و غيرمسلمان فرقي نمي‌كند و برادران و خواهران مسيحي و ديگر مذاهب همه مي‌توانند در صنعت نفت حضور داشته باشند". وزارت نفت جمهوري اسلامي ايران به مناسبت فرا رسيدن سال نو ميلادي و تولد حضرت عيسي مسيح، برنامه‌اي براي تبريك فرا رسيدن سال نو ميلادي به كاركنان مسيحي وزارت نفت ترتيب داده بود. در اين برنامه كه در باشگاه شماره دو وزارت نفت برگزار گرديد "رستم قاسمي"، وزير نفت، "روبرت بگلريان"، نماينده ارمنيان اصفهان و جنوب كشور، "يوناتان بت‌كليا"، نماينده آشوري‌ها در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از معاونين وزارت نفت به همراه كاركنان و متخصصان مسيحي وزارت نفت و خانواده‌هاي ايشان و اصحاب رسانه و از جمله نمايندگان هفته نامه آراكس حضور داشتند. در ابتداي اين مراسم فيلمي از فعاليت‌هاي زحمتكشان مسيحي عرصه نفت براي حضار به نمايش گذاشته شد و در ادامه وزير نفت به سخنراني پرداخت. وي ضمن تبريك سال نو و ميلاد حضرت عيسي مسيح به كاركنان مسيحي وزارت نفت افزود: :به همت متخصصان داخلي امروز هيچگونه نگراني براي ساخت تجهيزات مورد نياز صنعت نفت نداريم".وي افزود: "گرچه در برخي زمينه‌ها، ‌زمان ما محدود است اما برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته تا وابستگي‌هاي صنعت نفت بطور كامل قطع شود".
مهندس قاسمي همچنين اظهار اميدواري كرد كه در صنعت نفت كشور بزودي شاهد رهايي كامل از وابستگي باشيم و در اين راستا از متخصصان مسيحي وزارت نفت خواست تا همپاي هموطنان مسلمان خود براي توسعه صنعت نفت ايران و قطع وابستگي آن به بيگانگان تلاش كنند. در ادامه برنامه نماينده ارمنيان اصفهان و جنوب كشور در مجلس شوراي اسلامي به نوبه خود ضمن عرض تبريك به مناسبت آغاز سال 2012 و ميلاد مبارك حضرت عيسي مسبح و آرزوي موفقيت و سلامتي بيش از پيش براي همه كساني كه در اين حوضه حاضر هستند. از ابتكاري كه وزارت نفت و به ويژه مهندس قاسمي، وزير نفت و همكارانشان به خرج داده و اين فرصت مغتنم را پديد آورده بودند، كه دست اندركاران مسيحي حوزه‌هاي مختلف اداري، صنعتي، علمي، فني و پزشكي وزارت نفت گردهم آيند و دغدغه‌هاي يكديگر را گوش دهند و از زحماتي كه اين صنعت ديرينه و بنيادين در كشور براي آنها و خانوادهايشان و به طور كل براي همه هم ميهنان عزيز مي‌كشد متقابلا تشكر كنند. بگلريان افزود: "مسيحيان و ارمنياني كه در اين سالن حضور دارند به نوعي به طور نمادين نبوغ حضور تاريخي ارمنيان و مسيحيان در اين صنعت و در اين پهنه و جغرافياي ديرپا هستند. ارمنيان كه حضورشان در صنايع مختلف به ويژه در صنعت نفت چشمگير است و ما افتخار مي‌كنيم كه بباليم به نقش آفريني آنها، بخش زيادي از اين حضور نه تنها برخاسته از توانايي‌ها با دانش و اعتقادات ديني و فرهنگي بلكه آن ظرفيت‌هاي انساني ديني و فرهنگي در نزد ايرانيان و البته ايرانيان مسلمان است. بنده به زرص قاطع اعلام مي‌كنم آن چيزي كه در بسياري از موارد به عنوان همزيستي مسالمت‌آميز در ايران، در اين تركيب زيباي فرهنگي ايران وجود دارد چيزي فراتر از همزيستي مسالمت‌آميز است. مي‌دانيد كه در ادبيات بين‌الملل وقتي صحبت از مسالمت‌آميز مي‌شود به طور ناخودآگاه در اذهان تداعي مي‌شود كه گروهي احيانا با هم تفاوت‌هاي بارز و برجسته دارند كه به هر علتي در برهه‌اي از زمان همديگر را تحمل مي‌كنند. واقعيت اين است كه به نظر بنده سابقه ديرينه زندگي مسيحيان و مسلمانان و بسياري از اديان الهي ديگر در ايران نه همزيستي مسالمت‌آميز بلكه زندگي ملاتفت‌آميز بوده است، چرا كه برخاسته از دل‌ها و بنيادهاي فرهنگي اين آب و خاك بوده است. من اميدوارم بار ديگر در اين برهه حساس كه يكبار ديگر آزمون تاريخي براي ما در عرصه صنعت، علم و خودكفايي پديد آمده است، دست در دست هم بتوانيم به دست‌آوردهاي برجسته تازه‌اي دست پيدا كنيم و به جهانيان ثابت كنيم كه ظرفيت‌هاي ايراني ظرفيت‌هاي همزيستي اديان، مشتركات مومنان به اديان الهي بسيار بيشتر از آن چيزي است كه خلافش را متاسفانه تبليغ مي‌كنند. ما اين ظرفيت‌ها را داريم كه گام به گام و دوش به دوش به دستاوردهاي تازه و موفقيت‌هاي برجسته دست پيدا كنيم". در ادامه نماينده آشوري‌ها نيز به نوبه خود ضمن تبريك فرا رسيدن سال نو و ميلاد عيسي مسيح طي سخناني گفت: "اصول قانون اساسي كشورمان مي‌گويد از هر دين و مقام و مذهب و نژادي هستيد همه با هم برابريد و امروز وزارت نفت اين را به عينه به جهانياني كه ادعاي حمايت از حقوق بشر و پايه‌گذاري دموكراسي را دارند، افرادي كه راجع به حقوق بشر صحبت مي‌كنند و ادعا مي‌كنند كه حقوق اقليت‌ها در ايران پايمال مي‌شود، نشان مي‌دهند. اي كاش اين افراد اينجا حضور داشتند و اي كاش خبرنگاران‌شان اينجا بودند و اي كاش صدا و سيماي ما اين اخبار را بيشتر منعكس بكند و نشان بدهد به چه صورتي اقليت‌ها دارند براي اين مملكت جانفشاني مي‌كنند".
پس از آن ضمن نمايش فيلمي از فعاليت‌هاي متخصصان ارمني سكوي نفتي سلمان در نقطه صفر مرزي، از آقاي "شاهين مانگاسار"، مسئول اتاق كنترل سكوي سلمان دعوت شد به ايراد سخن بپردازد.
آقاي مانگاسار نيز ضمن تبريك سال نو ميلادي اظهار اميدواري كرد كه سال پيش رو سالي پربركت براي تمامي مردم جهان به خصوص براي ايرانيان و ايران عزيزمان باشد. وي گفت: "همانطور كه مي‌دانيد ارمنيان ايران به گواهي تاريخ هميشه در هر پست و مقام و در هر جايي كه بوده‌اند، واقعاً با خلوص نيت كار كرده‌اند و تمام فكر و ذكرشان اين بوده كه ميهن عزيزمان به اعتلا و سرافرازي برسد. همكاران من در صنعت نفت هم همين عقيده را دارند و از جان و دلشان مايه مي‌گذارند تا ذره‌اي به اين مملكت آسيب وارد نشود. من افتخار مي‌كنم كه در حضور شما هستم و از جناب آقاي وزير تشكر مي‌كنم كه به ما افتخار دادند و ايجاد انگيزه كردند و در اين جمع حاضر شدند". آقاي "مانگاسار" افزود، كه به مدت 36 سال، از سال 1355 بر روي سكوي نفتي سلمان مشغول به كار است. اهميت اين سكوي نفتي در اين است كه در نقطه صفر مرزي و بر روي يك ميدان مشترك نفتي با كشور امارات قرار دارد و اين باعث مي‌شود كه ما دقيقا در خط مقدم جبهه اقتصادي خيلي محكمتر و استوارتر بايستيم و نگذاريم حتي قطره‌اي نفت از مملكت ما خارج و به طرف امارات سرازير شود".
وي در پايان به خاطر ترتيب دادن اين جلسه صميمانه از روابط عمومي وزارت نفت تشكر و قدرداني كرد و افزود: "دعا مي‌كنم كه اين مملكت در صلح و صفا باشد چون حق آن را دارد كه در صلح و صفا و آرامش زندگي كند. و ادامه داد اعتلاي وطن ما اعتلاي ما است و هيچ وقت عقيده‌اي جز اين نداشته‌ايم، ما در تمام طول جنگ مانده‌ايم، خواهيم ماند، ايستاده‌ايم و مي‌ايستيم.
طي مراسم هدايايي به رسم يادبود به مدعوين اهدا گرديد و در پايان با شام پذيرايي بعمل آمد.

هیچ نظری موجود نیست: