۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

ملاقـات نمـاينـدگان اقلـيت‌هاي ديـني با فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ

صبح روز 10 مهر ماه رهبران مذهبي جوامع اقليت‌هاي ديني تهران با همراهي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و نيز مسئولين انجمن‌ها و مطبوعات خود همزمان با هفته بزرگداشت نيروي انتظامي با حضور در ستاد فرماندهي ناحيه انتظامي تهران بزرگ با سردار "حسين ساجدي‌نيا"، فرمانده نيروي انتظامي ديدار و گفت‌وگو كردند. در اين ديدار كه در جوي صميمي برگزار شد، ابتدا "سعيد تقوي" مسئول اداره امور اقليت‌هاي ديني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن توضيح مختصري در مورد تاريخچه ملاقات‌هاي سالانه نمايندگان اقليت‌هاي ديني با فرماندهي انتظامي تهران بزرگ كه از دوره آقاي طلايي آغاز شده بود، گفت: اين ملاقات فرصتي است كه از طريق آن نمايندگان اقليت‌هاي ديني از مسئولان نيروي انتظامي به طور اخص و كليه نيروهاي پليس به طور عام قدرداني نموده و مسايل، نظرات و پيشنهادات خود را ارايه مي‌كنند. تقوي سپس به معرفي حاضرين در جلسه پرداخته و از رهبران مذهبي هر كدام از اقليت‌ها براي ايراد سخن دعوت نمود. اسقف "سبوه سركيسيان"، خليفه ارامنه تهران با تبريك فرا رسيدن هفته نيروي انتظامي و تقدير از اقدامات پليس در جهت تامين امنيت، گفت: "ماموران پليس فرشته نگهبان همه اقشار جامعه هستند" ايشان با محكوم كردن اقدام ناپسند سوزاندن قرآن گفت: "اين جنايت و توهين به مقدسات الهي از سوي همه اديان محكوم است، حتي جامعه آمريكا هم اين اقدام را محكوم كرد خليفه ارامنه تهران تاكيد كرد: هر ايراني به اين واقعيت واقف است كه ارزش‌ها و كلام الهي با چنين حركاتي خدشه پذير نيست". اسقف سركيسيان افزود: "كار نيروي انتظامي همواره سخت و حساس است، ولي آنها با ايثارگري و عشق وظايف خود را انجام مي‌دهند و در جهت تامين امنيت نه تنها مردم ايران بلكه مردم ديگر كشورها نيز تلاش مي‌كنند" ويتاكيد كرد: راوج انسانيت و بزرگواري مردم ايران زماني است كه جوانان خود را براي مقابله با قاچاقچيان و سوداگران مرگ روانه مرزها مي‌كند تا بجنگند و اجازه ندهند مواد مخدر حتي به دست جوانان ساير كشورها برسد". اسقف "بنيامين" نيز از سوي آشوريان حاضر در جلسه سخن رانده و ضمن اعلام خبر دست‌گذاري‌اش به عنوان اولين اسقف ايراني آشوري پس از چند صد سال، از مسئولان دولتي در رسيدن به اين هدف تشكر نموده و فرا رسيدن هفته نيروي انتظامي را صميمانه تبريك گفت. نماينده يهوديان در اين جلسه ايجاد امنيت در جامعه را از وظايف اصلي پليس دانست و افزود: در بخش تامين امنيت نيروي انتظامي واقعاً بسيار موفق عمل كرده است.
اسفنديار اختياري، نماينده زرتشتيان در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به هم‌زماني جشن مهرگان با هفته نيروي انتظامي گفت: "اين تقارن را كه جشن مهر و دوستي ايرانيان است به فال نيك مي‌گيريم و معتقديم در كنار مقوله امنيت ايرانيان همواره به مهرورزي هم توجه ويژه‌اي شده است" وي با محكوم كردن اهانت به مقدسات مسلمانان افزود: "هيچ يك از اديان الهي توهين به دين ديگر را نمي‌پذيرند و اينگونه اقدامات را محكوم مي‌كنند". آخرين سخنران جلسه سردار "حسين ساجدي‌نيا"، فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ بود وي قبل از هر چيز به نوبه خود از اولين ديدارش با نمايندگان اقليت‌ها ابراز رضايت نموده و تاكيد نمود اين گونه ملاقات‌ها نه سالي يك بار كه هر سه ماه يك بار بايد برگزار شود. وي اظهار داشت: "پليس خدمتگزار بي‌منت همه آحاد جامعه است و معتقد است تامين امنيت ويژه يك قشر خاص نيست، بلكه پليس موظف به ايجاد امنيت براي همه افراد جامعه است". ساجدي‌نيا با محكوم كردن اقدام صهيونيست‌ها در سوزاندن قرآن اظهار داشت: "ملت ايران هيچگاه توهين به قرآن را به پاي يك دين خاص نمي‌گذارد و دشمنان با چنين حركاتي نمي‌توانند ميان ما تفرقه بياندازند". ويافزود:"زمانيكه به كشورمان حمله شد به دشمنان و معاهدان نظام نشان داده شد كه ما چگونه مي‌توانيم در كنار هم از كشورمان دفاع كنيم، در آن شرايط همه اديان تعداد زيادي شهيد تقديم انقلاب كردند".
سردار سرتيپ ساجدي‌نيا گفت: "قول مي‌دهيم خدمتگزار خوبي براي مردم باشيم و امنيت را هر چه بيشتر براي همگان فراهم كنيم" ايشان افزود: "پليس براي تامين امنيت و نظام در همه سطوح جامعه تلاش مي‌كند".
سردار ساجدي‌نيا با تاكيد بر آنكه طبق آمار در ايران كمترين مسائل امنيتي و جرم در اقليت‌هاي ديني اتفاق مي‌افتد، گفت: اين نشان‌دهنده آن است كه تمام اقليت‌ها كاملا با جامعه همسو هستند. وي سپس خطاب به اقليت‌ها كه با الفاظي نيك نيروي انتظامي را مخاطب قرار داده بودند، گفت: انتظار داريم اقليت‌هاي مذهبي مشكلات امنيتي، انتظامي و حتي صنفيشان را با ما در ميان بگذارند تا بتوانيم مشكلاتشان را حل كنيم و باعث افزايش امنيت در جامعه شويم. در پايان اين مراسم هدايايي از سوي نمايندگان اقليت‌هاي ديني به مسوولان پليس تهران اهدا شد و از سوي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ نيز متقابلاً هدايايي به رسم يادبود به شركت كنندگان در اين ديدار اهدا گرديد.

هیچ نظری موجود نیست: