۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

گسترش نفوذ رژيم صهيونيستي در جمهوري آذربايجان

به گزارش پايگاه اينترنتي "آران نيوز"، به رغم هشدار جناح‌هاي مختلف و مردم جمهوري آذربايجان در مورد پيامدهاي نفوذ اسراييل در اين كشور، رژيم تل آويو به دومين شريك تجاري دولت باكو تبديل شده است.
برخي رسانه‌هاي جمهوري آذربايجان با درج اين خبر نوشتند: براساس اطلاعات منتشر شده از سوي اداره آمار دولتي جمهوري اذربايجان، در 6 ماه نخست سال جاري ميلادي، اسراييل پس از ايتاليا به دومين شريك تجاري آذربايجان تبديل شده است.
به گزارش آران نيوز، گسترش نفوذ اقتصادي، امنيتي و سياسي رژيم اسرائيل در آذربايجان، از مسائل مهمي است كه در سالهاي گذشته همواره از سوي جناح‌هاي مختلف به ويژه احزاب اسلامگرا مورد انتقاد قرار گرفته است تشكيل كنگره آذربايجاني‌هاي يهودي و توهين به مقدسات ديني و تخريب مساجد در جمهوري آذربايجان نيز بيش از پيش به نگراني‌ها در مورد پيامدهاي نفوذ صهيونيست‌ها در اين جمهوري افزوده است.
در همين حال، از ديد مردم جمهوري آذربايجان، در حالي كه كشورهاي اسلامي، ضمن محكوم كردن رژيم صهيونيستي و به ويژه جنايات آن در غزه، آن را در انزوا قرار داده‌اند گسترش همكاريهاي تجاري جمهوري آذربايجان با رژيم صهيونيستي نه تنها سوال برانگيز بلكه غير قابل توجيه است.
يادآور مي گردد؛ همكاري‌هاي باكو و تل‌آويو در چند سال اخير از گسترش چشمگيري برخوردار بوده است در كنار روابط تجاري- اقتصادي، دو كشور در عرصه‌هاي امنيتي و نظامي نيز همكاري‌هاي همه جانبه‌اي داشته‌اند اين همكاري‌ها تا آنجا گسترش يافته است كه اخباري در خصوص حضور كارشناسان امنيتي- نظامي اسراييلي در نزديكي مرزهاي شمالي ايران در آن سوي رود ارس براي ايجاد پايگاه‌هاي استراق سمع و جاسوسي به گوش مي‌رسد اسراييل از سه جمهوري قفقاز جنوبي در گرجستان و آذربايجان سفارت‌خانه داير كرده ولي در ارمنستان نمايندگي سياسي ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: