۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

بناي يادبود قربانيان نسل‌كشي آشوري‌ها

به گزارش روزنامه "مليت" بناي يادبود قربانيان نسل‌كشي آشوري‌ها در سيدني استراليا ساخته شد اين بناي يادبود در نقشح للهقغددخذ شهر سيدني احداث شده است و در مراسم گشايش آن بيش از 2000 نفر از جمله مقامات بلند پايه دولتي استراليا حضور داشتند.
قابل ذكر است كه در سال 2009 شوراي محله "فايرفيلد" سيدني قتل‌عام آشوري‌ها در خلال جنگ جهاني اول را به رسميت شناخت و مقرر نمود تا بناي يادبودي براي گراميداشت خاطره قربانيان آن ساخته و در نقطه‌اي از شهر نصب گردد.
قبل و بعد از تصويب اين طرح دستگاه ديپلماسي تركيه و ترك‌هاي مقيم استراليا تلاش‌هاي بسياري براي ممانعت از اجراي آن به عمل آوردند، اما خوشبختانه هيچ يك از اين تلاشها به ثمر ننشست.
دولت تركيه معتقد است كه "در سال 1915 ميلادي نه تنها ارمنيان و آشوري‌ها قتل‌عام نشده‌اند بلكه بلعكس اين جمعيت ترك‌هاي عتماني بوده‌اند كه توسط آنان به صورت گسترده كشتار شدند" (!) تركيه هنوز پاسخي به اين سوال كه اگر اين مسئله صحت داشته و اين تركها بودند كه توسط ارمنيان و آشوريان قتل‌عام شده‌اند، در آن صورت بر ساكنين ارمني و آشوري آن كشور چه گذشته كه در مدت كمتر از يك سال به ناگاه جمعيت ميليوني آنان در موطنشان محو گرديده است؟!

هیچ نظری موجود نیست: