۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

ملاقات سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با رییس دانشگاه بریوسف

سفیر و رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در هفته نخست مرداد ماه، با حضور در دانشگاه بریوسف ايروان با رییس آن به گفتگو نشستند. در اين ديدار دكتر سورن زولیان رییس دانشگاه ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسئولین سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان خواستار تعامل و همکاری بیشتر دو کشور در عرصه هاي علمي و آموزشي شد. در اين ملاقات رییس دانشگاه بریوسف گزارشي از فعاليت هاي آموزشي اين دانشگاه را به اطلاع مهمانان رساند. دكتر زولیان در بخش از سخنانش اظهار داشت: "در دانشگاه بریوسف زبان و ادبيات خارجي و علوم انسانی تدریس می شود كه در اين بين حدود یکصد دانشجو به تحصیل زبان و ادبيات فارسی مشغول هستند. وي خاطر نشان کرد که دانشگاه بریوسف در زمینه آموزش زبان روسی توانمندهای بسیاری وجود دارد كه در صورت علاقمندی، دانشجویان ایرانی می توانند در اين دانشگاه به بهترین شیوه و در بالاترين سطح زبان روسی را فرا بگیرند. وي در ادامه سخنانشان بر لزوم و ضرورت افتتاح دوره های عالي ایران شناسی، کرسی زبان و ادبيات فارسی نقطه نظراتي را ارائه فرمودند و تاکید کردند که باید از این فعاليت ها حمایت شود.
در ادامه اين ديدار سفیر جمهوري اسلامي ایران ضمن ارج نهادن به تلاش های علمی و فرهنگی دكتر زولیان افزود: "که در حال حاضر توانمندی و قدرت کشورها به میزان بهره مندی آنها از دانش و پژوهش های علمی است و دانشگاه ها در این زمینه باید بسیار فعال و کوشا باشند. سقائیان با ستودن همکاری های آموزشی دو كشور افزودند: "درآینده نزدیک هیأتی از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران سفری به ارمنستان خواهد داشت. هدف از سفر اين هیات، تلاش در جهت بهبود همکاریهای علمي و فرهنگي بین دو کشور خواهد بود".
سقائیان سفیر ایران ضمن استقبال و تشكر از پیشنهادهای آموزشی و علمی ریاست دانشگاه، با تشريك مساعي با دكتر زولیان قرار شد، موضوع با نهادهای دانشگاهی ایران مطرح شود و با حمایت آنها این برنامه ها محقق گردد. سفیر ایران همچنین پیشنهاد کردند که دردانشگاه بریوسف باید نشست های علمی گوناگونی در خصوص ایران شناسی برگزار شود تا از این طرق آگاهی دانشجویان از تحولات کشور ایران افزایش یابد.
در پایان اين ملاقات سفیر ایران ضمن بازديد از اتاق ایران شناسی و به رسم احترام دفتر یادبود دانشگاه بریوسف را امضاء کردند.

هیچ نظری موجود نیست: