۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

طرح جديد

به گزارش سايت اينترنتي "خبر 1" تركيه، وزارت آموزش تركيه در حال آماده سازي طرحي براي مدارس ارمني مي‌باشد.
به گزارش اين منبع خبري، اين طرح بعد از آن در دستور كار وزارت‌خانه فوق قرار گرفت كه نامه‌اي از سوي يك دانش آموز ارمني براي شخص وزير ارسال شد. در اين نامه دانش آموز ارمني از وزير درخواست كرده بود تا تمامي كتب درسي مدارس ارمني نيز مجاني توزيع گردد.
در ادامه اين خبر آمده است، كه "نعمت چوبوكچوي"، وزير آموزش به اين نامه واكنش مثبت نشان داده و دستورات مقتضي را براي تحقق اين درخواست صادر كرده است.
به گزارش اين سايت، از قرار معلوم وزارت آموزش تركيه طرحي را آماده كرده است كه طبق آن در سال تحصيلي 2011- 2010 به موازات تدريس كتب تركي در مدارس ارمنيان بعضي از دروس (از جمله رياضيات و زيست شناسي) به زبان ارمني تدريس خواهد شد. بدين منظور پيش بيني شده است كه تعداد 24 هزار جلد كتاب جديد نيز به چاپ برسد.
يادآور مي‌گردد؛ به غير از مدارس دولتي تعداد 24 مدرسه خاص ارمنيان در تركيه وجود دارد، كه بيشتر آنان در شهر استانبول واقع هستند. از اين تعداد 4 مدرسه به دليل فقدان دانش آموز تعطيل شده‌اند. هنوز هيچ منبع موثقي خصوصاً نهادهاي ارمني فعال در تركيه درباره صحت و چند و چون اين خبر اظهار نظري نكرده است. معلوم نيست كه اين خبر تا چه حد صحت داشته و اصولاً هدف از طرح آن در اين برهه از زمان كه موضوع عادي سازي روابط تركيه و ارمنستان مطرح است، چيست؟! آيا طرح اين موضوع صرفاَ جنبه تبليغاتي دارد يا اينكه اهداف ديگري در وراي آن نهفته است.

هیچ نظری موجود نیست: