۱۳۹۰ آبان ۱۹, پنجشنبه

به مناسبت هفته نيروي انتظامي ديدار جمعي از نمايندگان اقليت‌هاي ديني با رييس پليس پايتخت

جمعي از نمايندگان مذهبي، سياسي، مطبوعاتي و اجتماعي اقليت‌هاي ديني رسمي كشور (مسيحي، زرتشتي، كليمي) صبح روز دوشنبه 18 مهر ماه به مناسبت هفته نيروي انتظامي با رييس نيروي انتظامي تهران بزرگ ملاقات كردند.
در اين ديدار ابتدا "سعيد تقوي"، مسئول اداره امور اقليتهاي ديني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تبريك هفته نيروي انتظامي و با اشاره به موادي از قانون اساسي كه در آنها به حقوق اقليت‌هاي ديني و نيز آزادي ايشان در برگزاري مراسم‌شان پرداخته است، گفت: نيروي انتظامي همواره در هر چه بهتر برگزار شدن مراسم اقليت‌هاي ديني يار و ياور وزارت ارشاد و جوامع پيرو اديان توحيدي بوده است.
وي همچنين يادآور شد، به خصوص در سال‌هاي اخير، مصادف شدن برخي ايام سوگواري مسلمانان با اعياد ديگر اديان الهي براي ايشان نه تنها مشكلي در جهت برگزاري اعيادشان ايجاد نكرده بلكه نظام اسرار داشته است كه اعياد ايشان با شكوه بيشتري برگزار شود.
مسئول اداره امور اقليت‌هاي ديني سپس به تغييراتي كه اخيراً در برخي ادارات نيروي انتظامي صورت گرفته اشاره نموده و تاكيد كرد: مسئولين اداراتي كه با اقليت‌هاي ديني ارتباط دارند بهتر است از قبل اطلاعاتي در مورد اقليت‌ها و عادات و مراسم خاص ايشان كسب كنند، كه اين امر مطمئناً امكان پيشگيري از برخي مسايل ناخواسته را ايجاد خواهد نمود.
سردار حسين ساجدي نيا، رييس نيروي انتظامي تهران بزرگ ضمن استقبال از همكاري با اداره امور اقليت‌هاي ديني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي معاونين خود سرهنگ مهرابي، معاون امنيتي، سرهنگ عراقي معاون در امور اماكن و سرهنگ بني‌اسد، معاون امور اجتماعي را به جمع حاضر معرفي نموده و گفت: هر گونه مسئله در موارد ياد شده وجود داشت مي‌توانيد به ايشان مراجعه كنيد.
پس از آن تقوي از نمايندگان اقليت‌هاي ديني دعوت نمود تا به ايراد سخن بپردازند. مهندس "گيورگ وارطان"، نماينده ارامنه تهران و شمال كشور، دكتر "اسفنديار اختياري"، نماينده زرتشتيان در مجلس شوراي اسلامي، اسقف "بنيامين"، رهبر كليساي شرق آشور، دكتر "سيامك مره صدق"، نماينده كليميان، و "روبرت بيگلريان"، نماينده ارامنه اصفهان و جنوب به ترتيب ضمن ايراد سخناني با تبريك هفته نيروي انتظامي به اين قشر پرتلاش و هميشه بيدار جامعه، از آسايش و امنيتي كه در سايه تلاش اين نيروها در شهر و كشور برقرار مي‌گردد تشكر نمودند.
سخنرانان جلسه همگي بر اهميت وجود امنيت در جامعه تاكيد نموده و مواردي را نيز يادآور شدند كه نياز به بررسي داشت. دكتر "اسفنديار اختياري"، نماينده ايرانيان زرتشتي گفت: قانون اساسي بستر مناسبي جهت حل مشكلات همه ايرانيان است.
سپس سردار حسين ساجدي نيا، رييس پليس تهران بزرگ به ايراد سخن پرداخت. وي ضمن خير مقدم گفتن به ميهمانان خود، يادآور شد، هفته نيروي انتظامي بهانه‌اي براي ابراز ارادت پليس به شهروندان است و گفت: "وظبفه پليس ارايه خدمت به تمامي شهروندان است و خوشحالم از اين كه همه نمايندگان اقليت‌هاي مذهبي به مقوله نظم و امنيت اهميت مي‌دهند".
سردار ساجدي‌نيا مهمترين وظيفه نيروي انتظامي را تامين امنيت براي تمام ايرانيان دانست. و با اشاره به برنامه‌ها و مسئوليت‌هاي مختلفي كه اين نيرو برعهده دارد لزوم ارتباط نزديك بين اقوام و اقشار مختلف را تاكيد كرد.
وي گفت: "پليس در جهت رفاه و امنيت اجتماعي و اخلاقي تلاش كرده و سعي مي‌كند نقطه نظرات شما نمايندگان اقليت‌هاي ديني و ديگر شهروندان را در فعاليت‌هايش مد نظر داشته باشد.
سردار ساجدي‌نيا با اشاره به مطالب مطرح شده از سوي نمايندگان اقليت‌هاي ديني، گفت: "پيشنهاد دارم كه جلسات اين چنيني در طول سال بيش از يك بار انجام شود تا بتوانيم با ارتباط مستمر و دايم دغدغه‌ها را مد نظر قرار داده و به آنها رسيدگي كنيم".
سردار ساجدي نيا، در پايان اين ديدار ضمن تقدير و تشكر از همكاري اقليت‌هاي مذهبي در برقراري نظم و امنيت و همكاري با پليس، ياد و خاطره شهداي اقليت‌ها را كه در دوران جنگ تحميلي به شهادت رسيده بودند گرامي داشته و به يادبود آنها هدايايي به دو خانواده شهيد ارمني اهدا نمود. از طرف نمايندگان اقليت‌هاي ديني نيز هديه‌اي به رسم يادبود به سردار اهدا شد.
در پايان اين ديدار ميهمانان نيروي انتظامي از مركز فوريت‌هاي پليس 110 بازديد نموده و با نحوه فعاليت و خدمت رساني اين مركز پر تلاش آشنا شدند.

هیچ نظری موجود نیست: