۱۳۹۰ آبان ۱۹, پنجشنبه

قتل سرباز مرزي ايران توسط نيروهاي جمهوري آذربايجان

در پي تيراندازي و كشته شدن يك مرزبان جمهوري اسلامي ايران، سفير جمهوري آذربايجان در ايران روز پنجشنبه 28 مهر ماه (20 اكتبر) به وزارت خارجه احضار شد. در اين ديدارمراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران به همراه يادداشت اعتراض به اقدام نيروهاي مرزباني جمهوري آذربايجان در تيراندازي و كشته شدن يك سرباز مرزباني ايران از سوي رئيس اداره امور مرزي وزارت امورخارجه كشورمان تسليم وي شد.
در يادداشت اعتراضي وزارت امور خارجه اقدام نيروهاي مرزباني جمهوري آذربايجان برخلاف مقررات بين المللي، توافقات دو جانبه و اصول حسن همجواري تلقي شده و از دولت جمهوري آذربايجان درخواست شده است نسبت به مجازات عاملين آن اقدام كند.
سفير جمهوري آذربايجان در اين ديدار ضمن ابراز تاسف از بروز حادثه مذكور قول داد مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران را به مقامات كشورش ابلاغ و موضوع را پيگيري كند. از سوي ديگر سردار حسين ذوالفقاري، فرماندهي مرزباني ناجا، در تاريخ 9 آبان ماه در واكنش به اقدام مرزبانان آذربايجان در به شهادت رساندن سرباز ايراني اين عمل را بدون توجيه دانست. ذوالفقاري افزود بررسي ها درباره سربازي كه به دست مرزبانان آذربايجان به شهادت رسيد، نشان مي‌دهد كه كار مرزبانان آذربايجان، قطعا نامتعارف بوده، چرا كه يك سرباز بدون سلاح، حتي اگر تعرضي هم داشته باشد، نياز به شليك چندين گلوله از جلو و پشت به او نبود.

هیچ نظری موجود نیست: