۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

تهديد پژوهشگر ترك توسط افسر پليس

خبرگزاري "فيرات" تركيه در تاريخ 14 ژوئن (24خرداد) گزارش داد: "باسكين اوران"، استاد سرشناش روابط بين‌الملل دانشگاه‌هاي تركيه، فعال اجتماعي و پژوهشگر حوزه اقليت‌هاي ملي و مذهبي با مراجعه به مركز پليس استانبول اعلام كرده است، كه از سوي يك مامور پليس تهديد به مرگ شده است.
باكسل اوران با اشاره به اين كه اين پيام تهديدآميز از سوي گروهي موسوم به "بريگارد انتقام تركيه" ارسال شده است، افزود: "تعجبم دو چندان شد وقتي دريافتم كه اين پيام تهديد‌آميز از سوي يكي از افسران پليس اداره مبارزه با جنايت‌هاي سازمان يافته ارسال گرديده است".
در اين پيام تهديد‌آميز آمده است: "در تاريخ 17 ژوئن (27 خرداد) با نشان دادن قدرت ترك‌ها باكسل اوران را از بين خواهيم برد".
در اين پيام همچنين از "اتين ماهچوپيان"، سردبير هفته‌نامه "آگوس" و از فعالين اجتماعي ارمنيان استانبول، "عثمان بايدمير"، شهردار كردتبار دياربكر، "صباحت تونجل"، از نمايندگان كرد مجلس ملي تركيه و "اكن بريدالي" به عنوان خائنان به وطن ياد شده است.
قرار است نخستين جلسه دادگاه رسيدگي به شكايت باكسل اوران در تاريخ 27 ژوئيه (5 مرداد) برگزارگردد.
لازم به يادآوري است، كه باكسل اوران يكي از بانيان كمپين (طومار مجازي) موسوم به "ارمنيان، ما را ببخشيد" مي‌باشد. اين كمپين در سال 2008 به همت اوران و جمعي از روشنفكران ترك در شبكه اينترنت به راه افتاد كه امضا كنندگان آن بابت آنچه كه "ظلم عليه ارامنه و كوچاندن اجباري آنان از منطقه آناتولي در اواخر دوره امپراتوري عثماني" و "مصيبت بزرگ" تلقي شده، به نام خود از ارمنيان عذرخواهي كردند. در اين طومار كه به امضاي هزاران تن رسيد، آمده است: "وجدان من اجازه نمي‌دهد مصيبت بزرگي كه ارامنه عثماني در سال 1915 دچار آن شدند را انكار كنم. من اين بي‌عدالتي را نفي مي‌كنم و خود را در احساسات و آلام برادران و خواهران ارمني شريك مي‌دانم و به نوبه خود از آنان پوزش مي‌طلبم".

هیچ نظری موجود نیست: