۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

ارتباط خارج از قواعد اخلاقي

انتشار سخنان اردوغان در جلسه اي غير رسمي در حزب عدالت و توسعه درباره روابط نامشروع نمايندگان زن مجلس ملي آذربايجان با برخي محافل تركيه، باعث ايجاد جنجال سياسي در تركيه و جمهوري آذربايجان گرديد.
نقطه آغاز اين جنجال، خبر منشر شده در روزنامه " استار" تركيه بود. به نوشته اين روزنامه، اردوغان در جلسه اي غير رسمي در حزب "عدالت و توسعه" پس از سفر اخير نمايندگان زن پارلمان آذربايجان به تركيه، گفته بود كه برخي از نمايندگان زن مجلس آذربايجان روابط شخصي ويژه اي با برخي از سياستمداران تركيه دارند.
انتشار اين خبر واكنش شديد نمايندگان زن مجلس آذربايجان و دفتر نخست وزيري تركيه را در پي داشت. آنان ضمن تكذيب اين خبر رسانه هاي دامن زننده به اين شايعه را مورد انتقاد قرار دادند.
در ماه گذشته ميلادي و پس از اظهارات اردوغان درباره احتمال بازگشايي مرز تركيه و ارمنستان، جمهوري آذربايجان ضمن واكنش تند به اين اظهارات شماري از نمايندگان زن مجلس آن كشور را براي اطلاع يافتن از چند و چون مواضع جديد نخست وزير تركيه، راهي آنكارا كرد.
روزنامه "استار" تركيه در خبر منتشره خود مدعي شده است: "اردوغان در واكنش به خبر حضور اين 4 زن در تركيه در يكي از جلسات غير رسمي حزب متبوعش گفته است، برخي از نمايندگان زن مجلس آذربايجان با محافلي در تركيه ارتباطات شخصي خارج از قواعد دارند".
نقل اين اظهارات به مطبوعات باكو نيز كشيده شد و سفارت تركيه در آذربايجان را واداشت كه اين خبر را تكذيب كند. همچنين دفتر نخست وزيري تركيه با صدور اطلاعيه اي ضمن تكذيب اين خبر، رسانه هاي پخش كننده آن را به دروغ بافي و پخش اخبار نادرست متهم كرد.
4 نمايده زن مجلس آذربايجان نيز در واكنش به اين خبر، ضمن تكذيب "ارتباط خارج از قواعد اخلاقي خود با سياستمداران تركيه"، گفته اند: "از نظر آنها اردوغان به هيچ وجه ممكن نيست كه چنين سخناني را بر زبان رانده باشد".

هیچ نظری موجود نیست: