۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

ما و دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري

با شركت در انتخابات در ترسيم آينده كشور مشاركت فعالانه داشته باشيم

در 22 خرداد ماه سال جاري دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي ايران برگزار خواهد شد. در اين انتخابات چهار چهره نام آشناي انقلاب آقايان دكتر محمود احمدي نژاد، رييس جمهور فعلي، مهندس ميرحسين موسوي، نخست وزير دوران جنگ تحميلي، حجت الاسلام مهدي كروبي، رييس سابق مجلس شوراي اسلامي و دبيركل حزب "اعتماد ملي" و دكتر محسن رضايي، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با هم به رقابت خواهند پرداخت.
انتخابات اين دوره نسبت به دوره هاي پيشين تفاوت هاي فاحشي داشت كه از جمله مي توان به مناظره هاي داغ نامزدهاي انتخاباتي و نيز تجمعات و بحث هاي خياباني اشاره كرد. براي ما ارامنه نيز تازگي اين دوره به طرح حقوق اقليت ها در برنامه هاي نامزدها مربوط مي شد. همچنين گستردگي تبليغات كانديداها در ميان ارامنه و هواداري برخي از ارامنه از اين يا آن نامزد انتخاباتي و برگزاري ديدارهاي تبليغاتي قابل تامل بود.
به هر حال آن چه مسلم است چند روز ديگر تبليغات و هياهوي انتخاباتي به پايان خواهد رسيد و يكي از كانديداها بر صندلي رياست جمهوري تكيه خواهد زد. لذا مستقل از اين واقعيات و با توجه به اين مهم كه ما ارامنه به عنوان بزرگترين جامعه اقليت مذهبي ايران در عين همراه بودن با كل جامعه ايران به لحاظ شرايط خاص خود برخي خواست هاي ويژه نيز داريم كه به مسايلي از قبيل حقوق قضايي، اجتماعي، ديني، فرهنگي و آموزشي مربوط مي شود، از اين رو ما بايد آماده مطالبه خواست هاي خويش و نيز يادآوري قول هاي رييس جمهور منتخب به خودش باشيم. چرا كه اصلي ترين وظيفه هر حاكم، به خصوص اگر مردم او را انتخاب مي كنند، قبل از هر چيز حمايت از حقوق شهروندان است. دولت موظف است به قانون و حقوق شهروندي ارجحيت داده، بحران هاي اقتصادي، اجتماعي و سياسي را كنترل كند و ضمن احترام به حق مطلع بودن مردم، بستري مناسب براي رشد مردم سالاري آماده سازد. با در نظر داشتن آن چه گفته شد، و قبول اين مهم كه امروز سازنده فرداست، بايد ضمن شركت فعالانه در انتخابات رياست جمهوري به كانديدايي كه در او قدرت مقابله با مشكلات و بحران ها را مي بينيم، كسي كه قادر خواهد بود ثبات اقتصادي، احترام به حقوق بشر، تساوي حقوق زنان و اقليت هاي ديني با كل جامعه را نهادينه كرده و با دنياي خارج ارتباطي منطقي و منطبق بر منافع ملي برقرار نمايد و ضمن به كارگيري صحيح ذخاير كشور تلاش خواهد نمود تا در تمام زمينه ها كشور را به سوي توسعه و شكوفايي هدايت نمايد، راي دهيم.

هیچ نظری موجود نیست: