۱۳۸۷ اسفند ۲۹, پنجشنبه

تلاش براي پيدا كردن اساتيد كار آزموده

"فيليس قيليچ" استاد دانشگاه "نوشهير" تركيه گفت: كرسي زبان و ادبيات ارمني اين دانشگاه به علت عدم وجود اساتيد مجرب و كار آزموده از پذيرش دانشجو معذور است. به گفته وي عليرغم پي گيري هاي بسيار زياد در تركيه براي يافتن اساتيد زبان و ادبيات ارمني كه بتواند كار تدريس در اين دانشگاه را برعهده گيرند، موفق نشده اند.
روزنامه "زمان" به نقل از قيليچ نوشت: عليرغم اينكه شوراي آموزش عالي كشور اجازه تاسيس چنين كرسي را صادر كرده است اما اين دانشگاه در پيدا كردن اساتيد كار آزموده در كشور با مشكلات عديده اي روبرو است. قليچ به "زمان" گفته است: "ما قادر به پيدا كردن اساتيد مجرب در تركيه نيستيم، بنابراين تلاش مي كنيم تا اساتيد مورد نياز خود را در جمهوري آذربايجان بيابيم. كرسي زبان و ادبيات ارمني حداقل به 3 استاد نياز دارد تا بتواند آزمون پذيرش دانشجو را برگزار و مبادرت به برپايي كلاس ها نمايد".
در اين حال شوراي آموزش عالي تركيه به يكي ديگر از دانشگاه هاي اين كشور اجازه داد تا كرسي زبان و ادبيات ارمني را راه اندازي كند. دانشگاه "اِرسيس" در استان قيصريه، دومين دانشگاه تركيه است كه مجوز تاسيس كرسي زبان وادبيات ارمني را دريافت مي كند. هنوز معلوم نيست كه اين دانشگاه براي تامين اساتيد مربوطه چگونه عمل خواهدكرد.

هیچ نظری موجود نیست: