۱۳۸۷ اسفند ۲۹, پنجشنبه

گردهمايي اقليت ها در جشن پيروزي انقلاب

عصر روز بيستم بهمن ماه امسال به روال سال هاي گذشته، به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي گردهمايي و ضيافت شامي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و نيز روحانيون و شخصيت هاي سياسي، فرهنگي و مطبوعاتي اقليت هاي ديني و همچنين سفراي برخي از كشورها در تالار درياي نور هتل استقلال تهران برگزار گرديد.
در اين مراسم كه با حضور روحانيون بلند پايه، مسئولان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و شخصيت هاي علمي، فرهنگي و رسانه اي ارامنه و ديگر اقليت هاي ديني شامل آشوريان، زرتشتيان و كليميان و نيز سفراي برخي كشورها، جمعي از مقامات سياسي و فرهنگي و تعدادي از برگزيدگان اقليتي جايزه جهاني كتاب سال برگزار شد، محمد حسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، آيت الله تسخيري رييس سازمان ارتباطات اسلامي و نيز نمايندگاني از طرف اقليت هاي ديني به ايراد سخن پرداخته و بر همبستگي و همدلي خود در سي امين سالگرد انقلاب اسلامي تاكيد كردند.
گروه كر اديان توحيدي وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در ابتداي مراسم با سرود جمهوري اسلامي و سپس در طول مراسم با قطعات نيايش يزدان، خميني اي امام و ايران اي مرز پرگهر به هنر نمايي پرداخت.
وزير فرهنگ و ا رشاد اسلامي كه از جلسه دولت خود را به گردهمايي مسوولان و شخصيت هاي اقليت هاي ديني رسانده بود، پس از قرار گرفتن در پشت تريبون ابتدا از قول رييس جمهور و سپس از طرف خود سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را به حاضرين تبريك گفته و افزود: "هنگامي كه رييس جمهوري اطلاع يافتند براي حضور درجمع نمايندگان اقليت هاي ديني عازم اين مراسم هستم تاكيد كردند، از جانب بنده هم سلام گرمي به هموطنان اقليت ديني برسانيد و بگوييد كه پيوند ميان همه كساني كه دل در گرو خداوند متعال دارند پيوندي آسماني است".
آقاي صفار هرندي سپس ضمن تاكيد بر پويايي و استحكام انقلاب افزود: "انقلاب اسلامي در سي سالگي خود با طراوت تر از روزهاي نخستين در جهان جلوه مي كند و اين نهالي كه توسط باغبان بزرگ انقلاب كاشته شد با حضور آحاد مختلف مردم امروز به درختي تنومندي تبديل شده است كه تندبادهاي حوادث و دسيسه ها بر آن كارگر نخواهد افتاد".
وي با ستايش از پيوند برادري و همدلي ديرين ميان پيروان اديان توحيدي در كشور، برگزاري چنين گردهمايي را حركتي نمادين به نشانه الفت ديرين ميان اقليت هاي ديني با هموطنان مسلمان عنوان كرده و گفت: "پيروان اديان الهي در تابعيت جمهوري اسلامي ايران پيام صلح، محبت، آرامش، دوستي و مهرورزي را به جهان عرضه مي كنند".
در ادامه اين مراسم از فعالان پيروان اديان توحيدي در عرصه علمي و فرهنگي طي سه دهه انقلاب اسلامي توسط وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تقدير به عمل آمد.
محمد حسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به آقايان پروفسور "هاراطون داويديان" از پيشگامان روانپزشكي نوين ايران و جهان،‌ مهندس "لئون آهارونيان" رييس اسبق شوراي خليفه گري ارامنه تهران و از فعالان با سابقه در امر حمل و نقل بين‌المللي و خدمات مسافرتي، مرحوم "اسكندر اسكندريان" مسئول ستاد پشتيباني جبهه و جنگ شوراي خليفه گري ارامنه تهران و دكتر "موره صدق" رئيس بيمارستان خيريه دكتر سپير متعلق به كليميان و دكتر "اسفنديار اختياري" نماينده جامعه زرتشتيان در مجلس شوراي ا سلامي لوح تقدير و هدايايي اهدا كرد.
در اين بين عدم حضور سعيد تقوي مسئول جوان و پر تلاش اداره امور اقليت هاي ديني پشت تريبون سخنراني علي رغم انتظار حاضران بود، به همين دليل نيز زمزمه هايي در ميان برخي حاضران پيچيد كه البته آقاي تقوي در پاسخ به سئوال ما در اين مورد گفت: "به اين شكل مناسب تر است چون ممكن است چهره تكراري موجب خستگي حاضران شود كه اين هرگز خواسته ما نيست".

هیچ نظری موجود نیست: