۱۳۸۷ اسفند ۲۹, پنجشنبه

محاكمه وزير كشور اسبق تركيه به اتهام حمايت از گروه هاي مافيايي

دادگاه "محمد آغار" وزير كشور و رييس اسبق شهرباني تركيه به اتهام حمايت از باندها و گروه هاي مافيايي در تاريخ 9 فوريه (21 بهمن) در آنكارا آغاز شد.
روزنامه "يني شفق" با اشاره به اين محاكمه با تيتر "آغار براي اولين بار در مقابل قاضي" نوشت: ‌آغار در اولين روز دادگاه در مقابل قاضي قرار گرفت و گفت، "عبدالله چاتلي" متهم فراري كه نزديك به 10سال قبل كشته شد را نمي شناسد".
به نوشته اين روزنامه، وزير كشور اسبق گفته است: "دولت از برخي متهمين به فعاليت در گروه هاي مافيايي به عنوان جاسوس استفاده مي كرد."
"صباح" ديگر روزنامه اين كشور با تيتر " آغار از "تانسو چيللر" نام برد"، نوشت:‌ "آغار در جلسه دادگاه در پاسخ به سوالي پيرامون ارتباط وي با " كوركوت اكن" ‌از مسوولين ارشد سابق شهرباني تركيه كه به اتهام عضويت در گروه مافيايي محكوم شده بود، گفت، "اكن" به دستور تانسو چيللر نخست وزير وقت تركيه مشغول به كار شده بود.
يادآور مي گردد كه "عبدالله چاتلي" از سران سرشناس تحت تعقيب مافياي تركيه بود كه 10 سال پيش زماني كه به اتفاق يك مقام ارشد امنيتي با اتومبيل در حركت بود در يك سانحه رانندگي به همراه ديگر سرنشينان داخل خودرو كشته شد. بعد از تشخيص هويت كشته شدگان، جنجالي در رسانه ها و محافل سياسي تركيه به راه افتاد مبني بر اينكه مقامات ارشد امنيتي با سران مافيايي چه ارتباطي دارند؟!. بعد از آشكار شدن اين ارتباطات مسولين اطلاعاتي و امنيتي تركيه رسماً اعلام كردند كه "چاتلي" در تعقيب و جاسوسي عليه مبارزان ارمني و از آن جمله چريك هاي "ارتش سري ارمني براي آزادي ارمنستان" كه عليه تركيه مبارزه مي كنند "خدمات شايسته اي" انجام داده است.

هیچ نظری موجود نیست: