۱۳۸۷ دی ۸, یکشنبه

تاكيد ايران و ارمنستان بر گسترش روابط

معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل شوراي عالي امنيت ملي ايران، كه با هدف برگزاري نخستين نشست كميته مشترك راهبردي ايران و ارمنستان در تاريخ 3 دي راهي ايروان شده بود، در ديدار با "آرتور باغداساريان" دبير شوراي امنيت ملي، "ادوارد نعلبنديان" وزير امور خارجه و "سيران اوهانيان" وزير دفاع ارمنستان راههاي ارتقاي مناسبات دوجانبه درابعاد سياسي و امنيتي را مورد مذاكره قرار داد.
"علي باقري" در اين ديدارها ضمن با اهميت دانستن مناسبات ايران و ارمنستان، همكاري تهران و ايروان را يك ضرورت منطقه اي برشمرد. وي تعامل كشورها براي شكل دهي به ترتيبات سياسي و امنيتي منطقه اي را تنها راه تثبيت و برقراري آرامش و استقرار ثبات در منطقه دانست.
معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل شوراي عالي امنيت ملي دخالت بازيگران خارجي در تنظيم ترتيبات منطقه اي را بزرگترين آفت ثبات در منطقه ارزيابي كرده و بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي شكل دهي به همكاريهاي سازنده منطقه اي بر اساس منافع مشترك همه همسايگان تأكيد نمود.
"آرتور باغداساريان" دبير شوراي امنيت ملي ارمنستان نيز در ديدار با باقري ضمن تاكيد بر اهميت شكل گيري كميته راهبردي شوراهاي امنيت ملي دو كشور در هدايت و نظارت بر روند رو به گسترش مناسبات در عرصه هاي مختلف بين دو كشور، كميته مزبور را ساز و كار موثري براي سوق دادن ارتباطات موجود به سطح راهبردي برشمرد.
سيران اوهانيان، وزير دفاع ارمنستان نيز در ديدار با علي باقري با اشاره به دوستي ديرينه، مشتركات تاريخي و فرهنگي و همكاري هاي تهران و ايروان گفت: "بررسي مسايل مربوط به دو كشور، زمينه ساز توسعه همكاري هاي منطقه اي و دو جانبه است".


عكس مربوط به ديدار آرتور باغداساريان دبير شوراي عالي امنيت ملي ارمنستان از ايران
در تاريخ 3 آذر و گفتگو با رييس جمهور مي باشد.

هیچ نظری موجود نیست: