۱۳۸۷ دی ۸, یکشنبه

شكايت يك ايراني از گروه "ارگنه كن" در تركيه

"فرشاد صمدلو" فرزند اصغر صمدلو تاجر ايراني كه در سال 1995 ميلادي در استانبول به قتل رسيد، از برخي اعضاي گروه ارگنه كن شكايت كرد.
به گزارش خبرگزاري آناتولي، "دينچل اسلان" وكيل مدافع فرشاد صمدلو با عنوان اين كه قتل اصغر صمدلو در ارتباط با گروه ارگنه كن است، شكايتي را در اين زمينه تقديم دادگاه شهر وان در تركيه كرد.
به گزارش اين خبرگزاري، "اسلان" با اشاره به اين كه در ادعانامه تنظيمي از سوي دادستان استانبول در مورد گروه ارگنه كن در صفحه 1099 به نام اصغر صمدلو نيز اشاره شده و از ارتباط ميان قتل وي با ژنرال بازنشسته "ولي كوچك" از متهما ن درجه اول اين پرونده سخن به ميان آمده است، افزود: "طبق اين ادعانامه در كيف "ذكريا اوزترك" از ديگر متهمان اين پرونده نيز اطلاعاتي در مورد قتل اصغر صمدلو موجود بوده است. به گفته "دينچل اسلان" صمدلو به همراه يكي از دوستانش در سال 1995 ميلادي در حالي كه مقادير هنگفتي پول نقد به همراه داشته از هتل محل اقامت خود خارج و كشته شده است. وي به ميزان پول ياد شده اشاره‌اي نكرده است.
محاكمه تعدادي از اعضاي دستگيرشده گروه موسوم به "ارگنه كن" كه از سوي برخي از محافل سياسي تركيه با عنوان "دولت پشت پرده تركيه" ياد مي‌شود از ماه گذشته آغاز شده است. طبق ادعانامه دادستاني تركيه، اين گروه به تلاش براي براندازي دولت و نيز دست داشتن در بسياري از حوادث پشت پرده در تركيه متهم است.

هیچ نظری موجود نیست: