۱۳۸۷ دی ۸, یکشنبه

درخواست وزير امور خارجه جمهوري قراباغ

وزير امور خارجه جمهوري قرا باغ، حضور در مذاكرات صلح قراباغ را خواستار شد. "گئورگي پتروسيان" در جمع خبرنگاران گفت: " مذاكرات صلح قراباغ، تنها زماني نتيجه بخش خواهد بود كه نمايندگان جمهوري قرا باغ هم درآن حضور داشته باشند".
پتروسيان با اشاره به اينكه توافق نامه روساي جمهوري آذربايجان، ارمنستان و روسيه تنها بيانگر تمايل روسيه براي ميانجي گري نتيجه بخش در حل مناقشه قراباغ است، افزود، روساي جمهور سه كشور در اين ديدار تلاش كردند مواضع خود را با توجه به تحولات منطقه قفقاز جنوبي مستحكم كنند.
چندي پيش الهام علي اف، سرژ سركيسيان و دميتري مدودف با وساطت روسيه در ارتباط با مناقشه قراباغ توافقنامه اي را امضا كردند. دراين توافقنامه برحل مناقشه قراباغ براساس اصول بين الملل و گسترش همكاري ميان كشورهاي اين منطقه و پرهيز از برخورد نظامي تاكيد شده است
امضا كنندگان اين توافقنامه همچنين بر حل اين مناقشه در چارچوب گروه مينسك سازمان امنيت و همكاري اروپا و براساس اصول توافق نامه امضا شده ميان روساي جمهوري آذربايجان و ارمنستان در مادريد در سال 2007 تاكيد كردند.
در توافقنامه مادريد بر خروج نيروهاي ارمني از اراضي خارج از قراباغ، رعايت حق تعيين سرنوشت مردم قراباغ و برگزاري همه پرسي در اين منطقه براي تعيين وضع حقوقي اين كشور تاكيد شده است.

هیچ نظری موجود نیست: