۱۳۸۷ دی ۸, یکشنبه

ممنوعيت؟!

"يوسف ضيا" رييس شوراي آموزش عالي تركيه گفت: "اگرتاكنون در مراكز آموزش عالي تركيه ادبيات و زبان ارمني و كردي تدريس نمي‌شده به دليل منع قانوني آموزش اين زبان‌ها نبوده است. و چنانچه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي خواهان راه ‌انداري كرسي آموزش اين زبان‌ها باشند، رؤساي آنها مي‌توانند به ما مراجعه كنند، ما نيز در‌خواست آنان را مورد بررسي قرار خواهيم داد. از سوي ديگر" فيليز قليچ" از اساتيد دانشگاه "نوشهير" تركيه اعلام كرده است كه از سال آينده ميلادي كرسي زبان و ادبيات ارمني در اين دانشگاه آغاز به كار خواهد كرد. به گفته وي براي افتتاح اين كرسي نياز به اساتيد و كارشناسان خبره است و به اين منظور مذاكراتي با آن دسته از اساتيد ترك كه در اين زمينه كار آزموده هستند در جريان است.
"قليچ" در خصوص اهميت تدريس زبان و ادبيات ارمني در دانشگاه‌هاي تركيه گفت: "افتتاح كرسي ادبيات ارمني در دانشگاه‌هاي تركيه مسئله بسيار مهمي به شمار مي رود و ما از مدت‌ها پيش تلاش‌هايي را در اين جهت آغاز كرده‌ايم. از مدت‌ها پيش مي‌بايست چنين كرسي‌هايي در كشور افتتاح مي‌شد".
قليچ گفت: "هنوز به طور يقين نمي‌توان گفت كه آيا اين كرسي براي سال تحصيلي 2010-2009 آماده افتتاح خواهد بود يا خير". به نوشته روزنامه "حريت" براي افتتاح اين كرسي بايد تمامي جزئيات فراهم شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست: