۱۳۸۷ مهر ۲۴, چهارشنبه

دليل قانع كننده (؟!)

دادگاه شهر "مالاتيا"ي تركيه درخواست "كاظم اكنج"، از ساكنان اين شهر براي تغيير نام و نام خانوادگي اش را رد كرد. وي كه خواننده بوده و با فروش سي دي و نوار كاست كارهاي هنري خود امرار معاش مي كند چندي پيش با تنظيم دادخواستي از دادگاه خواسته بود تا اجازه دهد نام اصلي خود را كه يك نام ارمني است جايگزين اسم تركي كند. وي در ابتدا از اداره ثبت احوال خواسته بود نام " سركيس نرسسيان" را جايگزين اسم فعلي خود كند. اما مسئولان اين اداره عليرغم آن كه اعلامكردهاند براي اجراي اين درخواست منع قانوني وجود ندارد، با اين حال اجازه دادگاه را خواستار شدند. بعد از آن كاظم اكنج براي جلب نظر دادگاه دادخواستي را انشاء كرد كه در نهايت دادگاه با اين استدلال كه براي تغيير اسامي بايد دليلي قانع كننده وجود داشته باشد كه در اين مورد چنين نيست. بعد ازصدور راي دادگاه اكنج گفت قصد دارد به دادگاه تجديد نظر شكايت برد. وي در اين باره گفته است: "من ارمني هستم و آن را مخفي نگاه نمي دارم. بعد از قتل "هراند دينك" من از هيچ چيز واهمه ندارم. من تصميم گرفته ام نام اصلي خود را برگزينم. و در باز پس گيري هويت اصلي ام هيچ چيز بدي وجود ندارد. من مي خواهم نام حقيقي خود را داشته باشم". كاظم اكنج گفته است قصد دارد از اين به بعد بر روي سي دي ها و كاست هاي موسيقي خود نيز نام اصلي اش سركيس نرسسيان را درج نمايد.

هیچ نظری موجود نیست: