۱۳۸۷ مهر ۲۴, چهارشنبه

سفير آمريكا در باكو: "مناسبات آمريكا و جمهوري آذربايجان وارد مرحله جديدي مي‌شود".

خانم "آن درسي" سفير ايالات متحده آمريكا در باكو گفت: "مناسبات آمريكا و جمهوري آذربايجان وارد مرحله جديدي مي‌شود". روزنامه "يني مساوات" به نقل از سفير آمريكا نوشت، سفر ديك چني معاون رييس جمهوري كشورش به باكو، نويد بخش آغاز مرحله جديدي در مناسبات دو كشور مي باشد.
اين ديپلمات آمريكايي با تشريح سفر "چني" به باكو گفت: "تاكنون هيچ مقام عالي رتبه‌اي در سطح وي به باكو سفر نكرده است، هر چند دو كشور از لحاظ جعرافيايي از همديگر بسيار دور مي باشند، اما با اين حال ملل دو كشور هرچه بيشتر به يكديگر نزديك مي‌شوند".
خانم " درسي" اين سفر را تداوم گام‌هاي برداشته شده براي تحكيم همكاري ميان دو كشور در زمينه‌هاي اقتصادي، انرژي، امنيتي و دمكراسي اعلام كرد و افزود: "آمريكا از حق حاكميت و تماميت ارضي جمهوري آذربايجان حمايت مي‌كند".
يني مساوات در ادامه مي نويسد: "واشنگتن خواهان حل بحران قراباغ از طريق مذاكره و در چارچوب تماميت ارضي و بر مبناي موازين حقوق بين‌الملل است".
سفير آمريكا در باكو با تاكيد بر لزوم دستيابي سريع به راه حل نهايي مناقشه قراباغ، حل عاجل اين بحران در حال حاضر را ضروري تر از دوران گذشته دانسته، گفت: "اين مهم باعث تامين امنيت در منطقه و از جمله جمهوري آذربايجان خواهد شد".

هیچ نظری موجود نیست: