۱۳۸۷ مرداد ۳, پنجشنبه

پيشنهاد مخالفان به رئيس جمهور ارمنستان براي تكرارنكردن اشتباهات صدام

رهبران مخالفان دولت ارمنستان به رئيس جمهوري اين كشور توصيه مي كنند اشتباهات ديكتاتورهايي مانند صدام را تكرار نكند.
به گزارش نشريه نووستي آرمنيا ، مخالفان دولت از روز پنج شنبه (13 تير) در خيابانهاي ايروان تحصن كرده و اعلام كرده اند اين اقدام اعتراض آميز بيست و هشت روز به طول خواهد انجاميد .
به گفته زورابيان اعتراض تا زمان آزادي زندانيان ادامه خواهد داشت و روز اول اوت (11 مرداد) راهپيمايي بسيار گسترده اي برگزار خواهد شد كه طي آن مردم نظر قطعي خود را اعلام خواهند كرد. وي از همه مخالفان خواست نظم را حفظ كرده و با نيروهاي انتظامي همكاري كنند و در برابر حركات تحريك آميز كوتاه نيايند چون راهپيمايي با اجازه دولت برگزار مي شود.
بر اساس آمارها در راهپيمايي اعتراض آميز اخير پنجاه هزار نفر شركت كرده اند.
اين نشريه مي افزايد: "ترپتروسيان رئيس جمهور سابق و رهبر مخالفان كه از برقراري سيستم ديكتاتوري در كشور نگران است اعلام كرده مخالفان تاكتيك مبارزه را تغيير مي دهند". به گفته وي به منظور بسيج هر چه بيشتر مردم تدابير اعتراض آميز به مدت طولاني تر برگزار مي شود و در روز اول اوت نتايج عملكرد صد روزه سرژ سركيسيان اعلام خواهد شد.
وي از دولت خواست فشار سياسي و تعقيب مخالفان را متوقف، همه عاملان حوادث اول مارس و بويژه روبرت كوچاريان رئيس جمهور سابق و همه مقصران مشكلات داخلي را مجازات كند.
به گفته وي رئيس جمهور دو گزينه پيش رو دارد و اگر خواهان ايجاد حكومت واقعي است بايد از زير سايه كوچاريان خارج شود و آزادي بيان راتضمين كند و به جاي اقدامات ظاهري گامهاي واقعي به منظور حل بحران قراباغ بردارد و اگر هدف وي حفظ رژيم فعلي است پس وي راه صدام حسين و رابرت موگابه را ادامه مي دهد و قصد ايجاد ديكتاتوري را دارد. ترپتروسيان معتقد است شواهد حاكي از تمايل رئيس جمهور به گزينه دوم است.
وي در عين حال از سياست داخلي دولت فعلي ارمنستان انتقاد كرد و افزود: "دولت با استفاده از جو خفقان و ارعاب سعي دارد مردم را از ادامه مبارزه باز دارد".

هیچ نظری موجود نیست: