۱۳۸۷ مرداد ۳, پنجشنبه

امنيت جاني رييس جمهوري آذربايجان در اختيار موساد

يك موسسه آمريكايي از سپرده شدن تامين امنيت جاني رييس جمهوري آذربايجان به موساد سازمان امنيت رژيم صهيونيستي خبر داد.
به گزارش روزنامه غربگراي "يني مساوات" (مساوات نوين) " الكساندر مورينسون " تحليلگر مسائل سياسي "انستيتوي مطالعات خاورميانه واشنگتن"، در گزارشي از همكاري هاي باكو با سازمان جاسوسي موساد نوشت: "براساس قرارداد امضا شده ميان باكو و اسراييل، سازمان موساد تامين امنيت جاني الهام علي اف رئيس جمهوري آذربايجان را در تمامي سفرهاي خارجي اش بر عهده مي گيرد" .
در گزارش اين موسسه آمريكايي ادعا شده است: "موساد با تمام توان از جمهوري آذربايجان در برابر تهديدات ايران حفاظت مي كند و همكاري هاي پيشگيرانه بسيار گسترده اي را به صورت پنهان و آشكار در زمينه هاي امنيتي، اطلاعاتي و نظامي براي مقابله با نفوذ ايران در جمهوري آذربايجان انجام مي دهد".
براساس اين گزارش ، نصب و راه اندازي تجهيزات بسيار پيشرفته جاسوسي ماهواره اي در خاك جمهوري آذربايجان، احداث مراكز شنود مكالمات تلفني ايرانيان در مناطق مرزي دوكشور، ايجاد چند مركز استراق سمع در آب هاي درياي خزر و آموزش مستمر ماموران اطلاعاتي و امنيتي جمهوري آذربايجان در اسرائيل، تنها بخشي از همكاري هاي گسترده جمهوري آذربايجان با موساد است .
در اين گزارش همچنين آمده است كه بخش بسيار ناچيز و كم ارزشي از اطلاعات جاسوسي موساد عليه ايران در اختيار مقامات آذربايجاني قرار مي گيرد.
روزنامه "يني مساوات" كه مخالف الهام علي اف مي باشد ضمن درج گزارش موسسه آمريكايي مطالعات خاورميانه واشنگتن، در تحليلي كوتاه افزوده است: "حاكميت جمهوري آذربايجان هرچند به خاطر حفظ روابط ظاهري حسنه اش با ايران، روابط عميق امنيتي، اطلاعاتي و نظامي خود را با اسرائيل آشكار نمي كند، اما حقيقت غير قابل انكار اين است كه اين كشور براي مصون ماندن از "تهديدات" و نفوذ ايران، تامين امنيت خود را به افسران و كارشناسان سازمان جاسوسي اسرائيل ، موساد سپرده است" .
گفتني است سازمانهاي جاسوسي و امنيتي رژيم صهيونيستي، آمريكا و انگليس براي گسترش نفوذ خود در جمهوري آذربايجان همواره تلاش مي كنند كه جمهوري اسلامي ايران را خطري براي جمهوري آذربايجان جلوه دهند و به اين منظور با استفاده از نفوذ خود بر ساختار امنيتي جمهوري آذربايجان گزارشهاي كذبي از به اصطلاح حركتهاي ضدامنيتي كه به ايران منتسب مي كنند، را در اختيار مقامات جمهوري آذربايجان قرار مي دهند.
به گفته "فرهاداوغلو" خبرنگار و نماينده بخش آذري صداي آمريكا در باكو عوامل سازمانهاي امنيتي اسراييلي و آمريكايي فعال در جمهوري آذربايجان گزارشهايي را بطور روزانه، هفتگي و ماهانه در خصوص آنچه تبليغات و حركتهاي مدافع منافع ايران در مساجد و مراكز فرهنگي جمهوري آذربايجان به وزارت امنيت ملي اين جمهوري ارسال مي كنند. اين گزارشها عموما عليه ايران و مطابق با خواسته سازمانهاي موساد و سيا تنظيم مي شوند.

هیچ نظری موجود نیست: