۱۳۸۷ آبان ۲۸, سه‌شنبه

اسرائيل درصدد راه اندازي مناقشه نظامي جديدي در قفقاز است

رييس سابق انجمن ارامنه آمريكا ضمن ابراز نگراني اعلام كرد: "فروش تسليحات نظامي از سوي رژيم صهيونيستي به جمهوري آذربايجان، عملي خطرناك و تحريك آميز در منطقه بي ثبات قفقاز جنوبي است".
ژيراير آرتونيان در مقاله اي تحت عنوان "حمايت خطرناك اسرائيل از آذربايجان مي نويسد: "فروش سلاح از سوي اسراييل به آذربايجان وضعيت خطرناكي را براي منطقه قفقاز به وجود آورده است. خريد و فروش تسليحات نظامي در واقع يك عمل تحريك آميز در منطقه اي بي ثبات مانند قفقاز جنوبي محسوب مي شود".
به عقيده رييس سابق شوراي مديران انجمن ارامنه آمريكا، اين حقيقتي تعجب آور است كه اسراييل، ايران و سوريه را به فروش سلاح به حماس و حزب الله متهم مي كند، در حاليكه خود يكي از بزرگترين فروشندگان تسليحات نظامي محسوب مي شود. وي گفت: "تل آويو در حالي به جمهوري آذربايجان سلاح مي فروشد كه الهام علي اف، رييس جمهوري آن كشور هر از چند گاهي از قصد خويش براي حل و فصل مناقشه قراباغ از طريق نظامي سخن مي گويد".
آرتونيان خاطر نشان مي سازد: "همزمان با توسعه همكاريهاي نظامي و اقتصادي باكو - تل آويو، كميته يهوديان آمريكا نيز به لابي كردن منافع آذربايجان در آمريكا مي پردازد. بدين ترتيب ما شاهد توسعه همكاريهاي نظامي بين باكو و تل آويو و نيز حمايت كميته يهوديان آمريكا از آذربايجان هستيم. اين به معناي آن است كه اسراييل و كميته يهوديان آمريكا به منطقه بي ثبات قفقاز هجوم آورده و خطر از سر گيري اقدامات نظامي در اين منطقه را افزايش مي دهند".

هیچ نظری موجود نیست: