۱۳۸۹ اسفند ۲۹, یکشنبه

مشاور رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي‌:‌ مناسبات فرهنگي ملت‌ها، سنگ بناي اصلي روابط سياسي دولت‌ها است

دكتر طباطبايي مشاور رئيس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي در ديدار با گروهي از مسئولان و چهره‌هاي فرهنگي ارمنستان با اشاره به مشتركات فراوان فرهنگي دو ملت تاريخ ساز ايران و ارمنستان و سابقه 400 ساله حضور هموطنان ارمني در سايه اسلام مهر گستر در ايران اسلامي‌، روابط فرهنگي ملت‌ها را سنگ بناي اصلي و زيربناي روابط سياسي كشورها خواند.
به گزارش اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، مشاور رياست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در اين ديدار كه يكشنبه دهم بهمن ماه با حضور دكتر سليماني رئيس مركز توسعه همكاري‌هاي علمي، دانشگاهي انجام شد،‌ به معرفي قابليت‌ها و توانمندي‌هاي سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي در اقصي نقاط دنيا پرداخت و گفت: "راه اندازي 30 نمايندگي جديد فرهنگي در خارج از كشور از جمله اهداف آتي سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامي است".
دكتر طباطبايي همچنين حمايت از كرسي‌هاي زبان فارسي در دانشگاه‌هاي مختلف و گسترش بيش از پيش زبان و ادبيات فارسي را از جمله راهبردهاي مهم فعاليت‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ذكر كرد.
لئون آنانيان رئيس كانون نويسندگان ارمنستان نيز در اين ديدار با تشكر فراوان از مجموعه فعاليت‌هاي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در ارمنستان، گفت: "سفر به جمهوري اسلامي ايران، سفر به وطن دوم ما است". وي تنوع مناسب در فعاليت‌هاي رايزني فرهنگي و انتشار كتاب‌هاي مناسب و توزيع گسترده آنها را عامل اصلي موفقيت فرهنگي جمهوري اسلامي در ايروان بيان نمود‌.
چهارمين نشست انجمن ادبي ايران و ارمنستان با عنوان "پل ادبي ايران و ارمنستان"‌ با حضور يك هيأت هشت نفره از مسئولان ارشد و شخصيت‌هاي فرهنگي كشور ارمنستان به منظور ديدار و گفتگو با مسئولان فرهنگي و بازديد از مراكز علمي، فرهنگي كشورمان به دعوت مركز توسعه همكاري‌هاي علمي، دانشگاهي به مدت يك هفته به كشورمان سفر كرده‌اند.
لئون آنانيان رئيس كانون نويسندگان ارمنستان، هويك هوانسيان رئيس موزه هنرهاي فولكلور ارمنستان، هوانس آيوازيان رئيس انتشارات دائره‌المعارف بزرگ ارمنستان، آرتاك وارتانيان وزير سابق فرهنگ ارمنستان و مسئول مطبوعاتي دفتر رياست جمهوري ارمنستان از جمله اعضاي اين هيأت فرهنگي بودند.

هیچ نظری موجود نیست: