۱۳۸۹ اسفند ۲۹, یکشنبه

اختصاص 600 ميليارد ريال براي احداث بزرگراه تبريز ـ ارمنستان

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي از اختصاص 600 ميليارد ريال اعتبار در بودجه سال آينده براي احداث بزرگراه تبريز ـ ارمنستان خبر داد.
عليرضا منادي گفت: با توجه به اينكه اين بزرگراه در يك مسير گردشگري فوق‌العاده احداث مي‌شود به همين علت تلاش شد تا در بودجه سال آينده براي اين بزرگراه اعتبار ويژه‌اي در نظر گرفته شود.
وي افزود: بيش از 70 روستا در مسير اين بزرگراه قرار دارد و همه آنها به نوبه خود جذابيت‌هاي خاصي براي گردشگران دارد و علاوه بر اين كه با احداث اين بزرگراه تمام روستاهاي اطراف از بن بست خارج مي‌شود، فاصله آنها تا مركز استان نيز به طور چشمگيري كاهش مي‌يابد و سبب اشتغال‌زايي جوانان منطقه مي‌شود.
منادي همچنين يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين بزرگراه را دسترسي مردم منطقه به بازارچه‌هاي مرزي مشترك اعلام كرد و افزود: با بهره‌برداري از بزرگراه "تبريز-ارمنستان"، شهر تبريز به پل ارتباطي ايران و ارمنستان تبديل مي‌شود و مردم اين شهر مي‌توانند هر روز به بازارچه‌هاي مرزي رفت و آمد داشته و از قبال آن كسب درآمد كنند.
وي در عين حال از عزم نمايندگان استان در مجلس براي جذب و تخصيص اعتبارها و رديف‌هاي بودجه‌اي ويژه براي اجراي طرح‌هاي كلان ملي و بسترسازي براي توسعه زيربنايي استان خبر داد.
پروژه بزرگراه تبريز-ارمنستان كه عمليات اجرايي فاز نخست آن آغاز شده است، حدود 200 كيلومتر طول دارد و مسير فعلي را 50 كيلومتر كاهش مي‌دهد.‌

هیچ نظری موجود نیست: