۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

پيشنهاد خطرناك آمريكا به آذربايجان

اخبار به دست آمده از محافل ديپلماتيك مسكو نشان مي‌دهد كه دولت آمريكا به "الهام علي‌اف"، رئيس جمهور آذربايجان اجازه تنظيم "مسئله قرباغ" را داده است اما در قبال آن از اين كشور خواسته است تا اجازه دهد از منطقه قرباغ به عنوان پايگاهي براي فعاليت‌هاي ضد ايران استفاده شود.
برخي از رسانه هاي روسيه روز پنجشبنه از وجود رايزني‌هاي محرمانه ميان مقامات آذربايجان و آمريكا خبر داده‌اند كه در طي آن به باكو براي توسل به جنگ در حل مسئله قرباغ چراغ سبز نشان داده شده است.
به گزارش "خبرآنلاين" به نقل از "مسكو تايمز" اخبار به دست آمده از محافل ديپلماتيك مسكو نشان مي‌دهد كه دولت آمريكا به الهام علي‌اف رئيس جمهور آذربايجان اجازه تنظيم "مسئله قرباغ" را داده است اما در قبال آن از اين كشور خواسته است تا اجازه دهد از منطقه قرباغ به عنوان پايگاهي براي فعاليت‌هاي ضد ايران استفاده شود.
براساس اين توافق محرمانه واشنگتن با تنظيم قهرآميز مسئله قرباغ مخالفت نخواهد كرد. همانطور كه زماني كرواسي مناقشات مرزي خود را با صرب‌ها حل‌وفصل كرد و چنانكه گرجستان سعي كرده بود در جنگ با اوستياي جنوبي پيروز شود.
در ادامه اين گزارش امده است كه آمريكا در مقابل از علي‌اف مي‌خواهد تاز اجازه دهد از خاك آذربايجان به عنوان "ميدان عمل" عليه ايران استفاده شود. منظور امريكا از ميدان عمل اين است كه آنها ابتدا براي عمليات اطلاعاتي و ويژه و پس از آن در جريان عمليات نظامي از آذربايجان استفاده كنند. گفته مي‌شود علي‌اف كاملا در اين خصوص مردد برخورد كرده و هنوز نتوانسته است تصميمي جدي در اين مورد اتخاذ كند. او بيم دارد عاقبت عمليات براي آذربايجان خوب نباشد و اين امر به اوضاع سياسي كشور و خود علي‌اف لطمه وارد كند. در اين بين اطلاعات مربوط به چانه زدن آمريكا و آذربايجان در مورد قرباغ به گوش رهبري ارمنستان هم رسيده است.
"تابناك"، تاريخ: 3 دي1389

هیچ نظری موجود نیست: