۱۳۸۹ دی ۲۶, یکشنبه

به خدمت گرفتن علم

ابراهيم حاكا ايلماز" عضو هيئت علمي دانشگاه "ايگدير" تركيه با دعوت از نمايندگان رسانه‌ها توضيحاتي در خصوص "اخبار منتشره و نيز شايعات" در مورد ايجاد كرسي زبان و ادبيات ارمني در اين دانشگاه، ارائه كرد.
به گزارش سايت خبري "قثمقثذشا"، ايلماز در اين مصاحبه گفته است، وي از اين كه موضوع آوردن اساتيد مجرب زبان و ادبيات ارمني از ارمنستان و استخدام آنان به صورت ناصحيح انعكاس يافته و بلطبع باعث برداشت اشتباه از طرف افكار عمومي جامعه شده است، بسيار متاسف است.
به گفته ايلماز موضوع ايجاد كرسي زبان و ادبيات ارمني هنوز مورد تائبد نهايي قرار نگرفته، بلكه هنوز در حد يك طرح و ايده‌ مطرح است كه در صورت لزوم مي‌توان آن را محقق ساخت.
ابراهيم ايلماز در ادامه اظهار داشت: "براي تحليل درست وقايع و رويدادهاي تاريخي و نيز براي مقابله با تبليغات سوء كه با نيات بد صورت مي‌گيرد بايد علم را به خدمت گرفت، كه براي تحقق اين مهم به كارشناسان خبره ارمني نيازمنديم".
وي افزود: "اين مهم مي‌تواند از طريق دانشگاه‌ها تحقق يابد، زيرا دانشگاه‌ها مستقل هستند و ابراز هر گونه عقيده و تفكري در محيط علمي دانشگاه به دور از پيش داوري صورت مي‌گيرد. در دانشگاه‌ها مي‌توان با استناد به اسناد علمي متضادترين تفكرات را بيان نموده و مورد تحليل و بررسي قرار داد".
اين استاد دانشگاه در پاسخ به اين پرسش كه واكنش و نظر وي به اتهامات و توهين يكي از مقامات جمهوري آذربايجان در خصوص تاسيس كرسي زبان و ادبيات ارمني چيست، گفت: "من منتظرم تا "اسماعيل آگايف"، رهبر تشكل موسوم به "دياسپوراي بين المللي آذربايجاني‌ها" سخنان توهين آميز خود عليه من را پس گيرد، در غير اين صورت عليه وي در دادگاه اعلام شكايت خواهم كرد".
اسماعيل آگايف ابتكار ايلماز در خصوص تاسيس كرسي زبان و ادبيات ارمني را اقدامي "كوته‌فكرانه و عاري از دورنگري جامع و مبسوط و خارج از حد و اختيارات وي و نيز اقدامي شكست خورده" قلمداد كرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: