۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

تشدید تنش‌ها در همسایه شمالی ایران؛

جرم‌سازی دولت آذربایجان برای دستگیری چهره‌های دینی
پلیس و دستگاه امنیتی دولت آذربایجان با جاسازی مخفیانه مواد مخدر یا تجهیزات نظامی و امنیتی در منازل و اتومبیل‌های روحانیون و نخبگان دینی آذربایجان، ایشان را به جرم کودتا و براندازی بازداشت و زنداني می‌کند که از جمله این موارد که بسیار هم تنش‌زا بوده، دستگیری "محسن صمداف"، ريیس حزب اسلام و نيز دو نفر از بستگان وی به جرم نگهداری سلاح و مهمات نظامی است.
به دنبال مخالفت‌های گسترده اسلامگرایان جمهوری آذربایجان با ممنوعیت حجاب در آن کشور که عضو کنفرانس اسلامی نیز هست، دستگیری‌ها و تنش‌ها در همسایه شمالی ایران شدت گرفته است.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، با اعتراضات گسترده‌ای که از سوی مردم جمهوری آذربایجان به ممنوعیت ورود بانوان محجبه به مراکز علمی ابراز شده، دولت الهام علی‌اف برای کنترل اوضاع به دستگیری‌ گسترده سران گروه‌هاي اسلامی و مردم این کشور اقدام کرده است، که به دلیل نداشتن مستندات کافی برای برخورد با ايشان، مأموران امنیتی آذربایجان به جرم‌سازی علیه این افراد اقدام کرده‌‌اند.
بنا بر اطلاعات رسیده، پلیس و دستگاه امنیتی دولت آذربایجان با جاسازی مخفیانه مواد مخدر یا تجهیزات نظامی و امنیتی در منازل و اتومبیل‌های روحانیون و نخبگان دینی، ایشان را به جرم کودتا و براندازی دستگیر و بازداشت می‌کند که از جمله این موارد که بسیار هم تنش‌زا شده است، دستگیری محسن صمداف، ريیس حزب اسلام و دو نفر از بستگان وی به جرم نگهداری سلاح و مهمات نظامی است که در راستای سناریوی جرم‌سازی و مستندسازی مأموران محلی است که به فهرست دستگیرشدگان می‌توان "حاج شاهین حسنلی" و "حجت‌الاسلام ذولفقار میکائیل‌زاده" از اسلامگرایان نافذ باکو اشاره کرد.
این جرم‌سازی‌ها در حالی صورت مي‌گيرد که دولت لائیک آذربایجان نمی‌تواند هیچ گونه اتهامی علیه این افراد وارد کند؛ چرا که اتهام‌زنی‌ها علیه اسلامگرایان در نزد افکار عمومی قابل پذیرش نیست.
از سویی مقامات جمهوری آذربایجان در راستای ایجاد خفقان، رعب و وحشت و نيز جلوگیری از تظاهرات علیه ممنوعیت حجاب و جلوگیری از اعتراض‌ها به اتهامات و جرم‌سازی علیه ريیس جزب اسلام، به بازداشت‌ها و دستگیری‌های خود همچنان ادامه می‌دهند.
گفتنی است، «محسن صمداف» در هفته‌های گذشته محوریت اصلی مقابله با سیاست اخیر دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر ممنوعیت حجاب در مدارس و مراکز علمی را بر عهده داشته است و دستگاه امنیتی آذربایجان برای اتهام‌زنی مدعی کشف خمپاره از منزل مسکونی «صمداف» و چند قبضه سلاح از منزل یکی از بستگان وی شده است.

هیچ نظری موجود نیست: