۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

ديدار اردوغان با رهبر بزرگترين حزب كرد در تركيه

"رجب طيب اردوغان" اعلام كرد، ديدار اخير وي با رهبر بزرگترين حزب كردهاي اين كشور، روزنه اي به پايان بحراني بيست و پنج ساله گشوده است. (؟!)
نخست وزير تركيه ديدار 7 اوت (16 مرداد) خود با "احمد ترك" رهبر حزب "جامعه دمكراتيك" تركيه را بسيار مهم توصيف كرد.
وي پس از ديدار و گفتگو با "احمد ترك" گفت: "ملت ما خواستار اتحاد، همكاري و يكپارچگي است. ملت ما خواهان توقف اشك مادران است و نمي خواهد كه ديگر شاهد خونريزي و مرگ باشد." (؟!)
وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه ثمره ديدار با رهبر حزب كردها، افزايش اميد به برقراري صلح در كشور باشد.
لازم به ذكر است، كه نخست وزير تركيه پيش تر تمامي درخواست هاي مطرح شده در خصوص ملاقات با "احمد ترك" را رد كرده بود، چرا كه اين سياستمدار كرد از تروريست ناميدن حزب "كارگران كردستان تركيه" موسوم به "پ.ك.ك." امتناع مي ورزيد.
حزب "جامعه دمكراتيك" داراي 21 نماينده در پارلمان تركيه است و كنترل اكثر شهرداري ها در مناطق كردنشين جنوب شرق اين كشور را در اختيار دارد.
يادآور مي گردد، اين صحبت ها در حالي مطرح مي شود كه هم اكنون روزانه ده ها نفر در جريان يورش نظاميان ترك به مناطق و روستاهاي كردنشن و درگيري با جنگجويان كرد كشته و زخمي مي شوند. كارشناسان بر اين عقيده اند كه اردوغان در حال اجراي سياست معروف "چماق و هويچ" است تا بدين ترتيب از موضع برتر و مورد پسند افكار عمومي و اتحاديه اروپا راه حل مورد نظر خود را به كردها ديكته نمايند.

هیچ نظری موجود نیست: