۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

امضاي توافقنامه شركت دولتي نفتي آذربايجان و آژانس آمريكايي

شركت آذربايجاني "سوكار" و "آژانس تجارت و توسعه آمريكا" توافقنامه اي براي تاسيس يك سايت پيشرفته انبار ضايعات نفتي امضا كردند.
"رونق عبد الله اف"، رئيس شركت سوكار و "ديويد هاستر"، مدير اجرايي آژانس آمريكايي در تاريخ 15 اوت سال جاري (24 مرداد) قراردادي امضاء كردند، كه بر پايه آن آژانس آمريكايي يك وام 572 ميليون و 68 هزار دلاري در اختيار شركت سوكار مي گذارد، تا اين شركت بتواند مركز پيشرفته انبار ضايعات نفتي را احداث كند.
به گفته "عبدالله اف": "شركت سوكار در حال بررسي و انجام طرح هاي زيست محيطي به ويژه در زمينه تصفيه خاك و آب هاي صنعتي است كه براي اجراي آن نياز به مركزي براي جمع آوري و پردازش ضايعات نفتي و صنعتي دارد". به گفته وي، مذاكره ميان شركت سوكار و آژانس آمريكايي نزديك به يك سال به طول انجاميده است.
عبدالله اف در ادامه مي افزايد: "اين مركز جديد انبار ضايعات در مدت زماني كوتاه و مطابق با استانداردهاي بين المللي ساخته خواهد شد". وي از آژانس آمريكايي كه با اعطاي وام نقش اساسي را در اجرايي شدن احداث اين طرح ايفا كرد، سپاس گذاري نمود. مركز انبار فعلي شركت دولتي نفت آذربايجان، در سال 1985 ساخته شده و كاملاً مستهلك شده است.

هیچ نظری موجود نیست: