۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

گرجستان از ميانجي‌گري ايران استقبال مي كند

سفير جديد گرجستان در تهران از اقدامات جمهوري اسلامي ايران براي ميانجي‌گري ميان تفليس و مسكو به منظور حل بحران در قفقاز و پايان دادن به تنش‌ در اين منطقه حساس استقبال كرد. "گئورگي جانجغاوا" اواخر مرداد ماه اندك زماني پس از آغاز رسمي ماموريت خود در تهران در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار ايرنا گفت: به عنوان نماينده دستگاه ديپلماسي گرجستان در تهران از مشاركت ايران در پروژه‌هاي بزرگ خط لوله انتقال گاز به خاك اروپا نظير "نابوكو" حمايت مي‌كند.
جانجغاوا در اين گفت‌وگو كه به مناسبت نخستين سالگرد بحران گرجستان و روسيه انجام مي شد، اظهار داشت: "ايران كشور مهمي در منطقه است و ما از ابتكار هر كشوري از جمله ايران براي ميانجي‌گري ميان گرجستان و روسيه استقبال مي‌كنيم".
وي با بيان اينكه ورود ايران به تلاش‌هاي مربوط به حل و فصل مسايل منطقه قفقاز به صورت عام و مناقشه كهنه مسكو و تفليس به صورت خاص مي‌تواند با استفاده از امكانات روابط دو جانبه خوب تهران با گرجستان و روسيه و يا از طريق ترتيبات منطقه‌اي باشد، از موضع كشورمان براي كاهش تنش‌ها در منطقه تشكر كرد".
ديپلمات ارشد گرجي در ادامه افزود: "چند روز پيش كه استوارنامه خود را تقديم آقاي متكي كردم، از مواضع ايران در جريانات قفقاز و مساله اوستياي جنوبي تشكر كردم". جانجغاوا كه در كارنامه خود عنوان مدير تشريفات رياست جمهوري ادوارد شواردنادزه و سفير گرجستان در مصر و سوريه را ثبت كرده است، در پاسخ به سوالي درباره آينده روابط تهران و تفليس گفت: "معتقدم كه اين مناسبات هم سطح با تاريخ روابط دو كشور نيست و مي‌توان آن را در زمينه‌هاي اقتصادي، گردشگري و فرهنگي گسترش داد".
وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با بيان اينكه در دوران ماموريت خود موضوع توسعه روابط دو جانبه با ايران را در زمينه اقتصادي با خط مشي "بسيار فعالانه" دنبال خواهد كرد، از علاقمندي كشورش به از سر گيري روابط ديپلماتيك ميان ايران و آمريكا سخن گفت.

هیچ نظری موجود نیست: