۱۳۸۷ بهمن ۲۱, دوشنبه

غزه خون گريست

فرزندان فلسطين در خون خود دست و پا مي زنند و اشك چشم مادران غزه خشكيده است و جهان يك بار ديگر شاهد وقوع نسل كشي و فاجعه انساني است. اين بار هم همانند گذشته هدف غصب اراضي و حذف فيزيكي يك ملت است.
امروز ملت فلسطين توسط كساني قتل عام مي شوند كه بدون شك از طراحان و حاميان نخستين قتل عام قرن بيستم در ارمنستان غربي بودند. كساني كه به خاطر بدست آوردن فلسطين ، ارمنستان غربي و ساكنان آن را نابود كردند و سلطان به پاس خدمت شان به دريافت مدال مفتخرشان كرد.
94سال پيش فرزندان ملت ارمني در غياب دوربين هاي تلوزيوني و ناظران بين المللي مظلومانه از سوي حاكمان عثماني در استانبول، وان، ارزروم، آدانا و درزور و ... با طرح و سناريوي صهيونيستي پَّان تركيستي قتل عام شدند، وطن شان غصب و حق حيات در سرزمين مادريشان از آنان گرفته شد. در آن روز ملت ارمني تنها بود و كسي به فريادش نرسيد، كشورهاي اروپايي و قدرت هاي بزرگ ارمنيان را فراموش كردند و تركان در سايه سكوت آنها به هدف خود رسيدند و چه فجايع هولناكي كه به وقوع نپيوست.
در سال 1915 ساكنان ارمنستان غربي به جرم ارمني و مسيحي بودن و به عنوان مانع اصلي بر سر راه تشكيل سرزمين واحد ترك ها محكوم به قتل عام شدند. و امروز فلسطين همانند ارمنستان تنها است. مردم غزه جلوي چشم مردم جهان و با حضور خبرنگاران و گزارشگران تلويزيوني به جرم فلسطيني و مسلمان بودن و به عنوان تنها مانع پيش روي اسراييل براي تحقق ارض موعود كشته مي شوند و كشور هاي دوست و هم خون علي رقم ادعاي حمايت از ملت فلسطين در سكوتي معنا دار به سر مي برند سكوتي كه نشانه هم پيالگي و اتحاد با دشمن اين ملت است. سكوتي كه بيانگر حقايق پشت پرده دولت هاي عربي منطقه است. به هرحال كسي بهتر از ارمنيان حال روز غزه و رنج كودكان و مادران فلسطيني را نمي فهمد. و چه شبيه هم است سرنوشت فلسطين و ارمنستان غربي، طرح قتل عام و غصب فلسطين كه اكنون در حال اجرا است سال ها پيش در ارمنستان غربي توسط صهيونيست ها طراحي و به دست تركان عثماني به اجرا در آمده است. در اين ميان دولت و ملتي سخن از مظلوميت فلسطينيان مسلمان به زبان مي رانند و اشك تمساح مي ريزند كه دستشان به خون ارمنيان آلوده است. فلسطينيان فراموش نمي كنند كه تركيه حامي و پشتيبان بي چون و چراي اسراييل از بدو تاسيس و حتي قبل از آن بوده است، اكنون چه شده است كه تركيه داد حمايت از فلسطين سر مي دهد؟ شايد فلسطينيان به تازگي به اسلام گرويده اند. و شايد ترك ها خود ميدانند چه بر سر ارامنه آورده اند و اكنون با ديدن صحنه هاي قتل عام يك ملت از كرده خود پشيمانند.
در هر صورت، جنايت هاي امروز اسراييل نتيجه سكوت كشور هاي دنيا در قبال مسله ارمني و بي كيفر ماندن مسببين قتل عام ارمنيان است. اگر پان تركيست ها به موقع محكوم مي شدند امروز نيازي به گريه و زاري براي ملت فلسطين نبود.

هیچ نظری موجود نیست: