۱۳۸۷ بهمن ۲۱, دوشنبه

رهبر حزب مخالف دولت تركيه: "اردوغان از طرح حمله اسراييل به نوار غزه با خبر بوده است"

"دولت باغچه‌لي" رهبر حزب "حركت ملي تركيه" و از احزاب مخالف دولت طي سخناني نخست وزير تركيه را به مطلع بودن از طرح حمله اسراييل به نوار غزه متهم ساخت.
به گزارش رسانه هاي تركيه، "باغچه‌لي" در سخنراني خود در نشست نمايندگان اين حزب در مجلس ملي تركيه، با اشاره به اظهارات ضد و نقيض اردوغان پيرامون ملاقاتش با "اولمرت" نخست وزير اسراييل كه قبل از حمله به غزه صورت گرفت، اظهار داشت: "قراين و شواهد نشان مي دهد اردوغان از طرح حمله اسراييل به نوار غزه با خبر بوده است".
باغچه لي ضمن اعلام حمايت حزبش از تظاهرات ضد اسراييلي مردم تركيه، اردوغان را متهم ساخت كه "از يك سو با حماس ارتباط دارد و از سوي ديگر انگار كه هيچ اتفاقي نيافتاده به روابط خود با اسراييل ادامه مي دهد و انگار نمي داند كه خلبانان هواپيماهايي كه بر فراز غزه بمب مي ريزند، در تركيه آموزش مي بينند".
باغچه لي همچنين ديپلماسي تركيه در قبال حوادث غزه را شكست خورده اعلام كرد و افزود: "بر خلاف ادعاي اردوغان تلاش هاي وي بي ثمر بوده است".
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به آينده روابط تركيه و امريكا در دوران رياست جمهوري اوباما گفت: "مهم ترين معضلات پيش رو ما با آمريكا در دوران اوباما، مسئله كركوك، تلاش كردهاي شمال عراق براي تشكيل دولت مستقل، مبارزه با پ‌.ك.‌ك. و تجزيه طلبي در داخل تركيه و لايحه به رسميت شناختن قتل عام ارامنيان خواهد بود".

هیچ نظری موجود نیست: