۱۳۸۸ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

وزير خارجه اسراييل به آذربايجان مي رود

به گفته "ميخاييل لاوون لوتم"، سفير اسراييل در باكو وزير خارجه كشورش در آينده نزديك و احتمالاً در ماه فوريه (بهمن ماه) به جمهوري آذربايجان سفر خواهد كرد. وي كه با ‌سايت "ايز روس" گفتگو مي كرد، با اشاره به اينكه سفارت اسراييل در باكو در تاريخ 9 فوريه براي معرفي آذربايجان به شركتهاي اسراييلي فعال در زمينه مد و لوازم آرايش مراسمي برگزار خواهد كرد، اظهار داشت: "اميدوارم كه وزير خارجه ما در همان روزها بتواند به آذربايجان سفر نمايد. اين سفر توجه نخبگان جامعه آذربايجان و شركت ها و دواير حاكم بر اين كشور را به مراسم ما جلب خواهد نمود و همكاري در اين راستا را شتاب خواهد بخشيد".
سفير اسراييل افزود: "گذشته از اين، در نظر دارم در همان ايام برنامه كنسرتي با حضور خواننده اوپراي اسراييلي در باكو برگزار نمايم. من مايلم نه تنها فن‌آوري‌ها و توليدات كشورمان، بلكه در عين حال فرهنگمان را نيز به نمايش بگذارم".
لاوون لوتم با اشاره به گسترش روابط اقتصادي دو كشور گفت: "اسراييل در سال جاري (2009) 250 ميليون دلار كالا به آذربايجان صادر كرده است، كه در مقايسه با سال قبل 50 در صد افزايش نشان مي دهد. جمهوري آذربايجان نيز بر حسب صادرات نفت به اسراييل 4 ميليادر دلار عايدي داشته است، و اين زماني به وقوع پيوست كه اقتصاد جهاني با بحران مالي شديد مواجه بود. بي ترديد مي‌توانم بگويم كه ما در مسير درستي گام برمي‌داريم و توانسته‌ايم اقتصاد خود را از تاثيرات منفي بحران جهاني در امان نگه داريم".
به نوشته وب‌سايت "ايز روس" با وجود بحران اقتصادي جهاني، سال گذشته سال مناسبي در مناسبات تجاري اسراييل و جمهوري آذربايجان بوده است. همكاري نظامي و فني، قرارداد كلان شركت "شيكون او بينوي" صادرات روز افزون كالاهاي اسراييلي، اين كشور را به يكي از شركاي استراتژيك جمهوري آذربايجان تبديل كرده است.

هیچ نظری موجود نیست: