۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

سردار رجب زاده در جمع نمايندگان اقليت هاي ديني: حساسيت ايجاد امنيت براي اقليت هاي ديني بيشتر از ديگران است.

نيمه دوم مهر ماه هر ساله به مناسبت هفته نيروي انتظامي، با همكاري اداره امور اقليت هاي ديني، نشستي مابين نمايندگان اقليت هاي ديني و فرماندهي نيروي انتظامي تهران برگزار مي گردد. در اين ديدارها معمولاً نمايندگان اقليت ها به بيان مشكلات خود پرداخته و نيز از زحمات نيروي انتظامي تقدير به عمل مي آورند.
در نشست امسال، كه در سالن اجتماعات مركز فرماندهي پليس تهران برگزار شده بود، جمعي از روحانيون ارمني، آشوري، زرتشتي و كليمي و نيز نمايندگاني از انجمن ها و مطبوعات وابسته به آن ها حضور داشتند، ابتدا آقاي سعيد تقوي، مسئول اداره امور اقليتهاي ديني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به سنت اين ديدارها گفت: سنگ بناي نشست هاي مشترك اقليتهاي ديني با فرماندهي نيروي انتظامي از زمان سردار طلايي نهاده شد. بعد از ايشان سردار رادان و امروز حضرتعالي به خوبي توانسته ايد اين خدمت را ادامه داده و تاكنون هيچگونه كم كاري از طرف نيروي انتظامي مشاهده نشده است.
تقوي با بيان اينكه نيروي انتظامي به صورت شبانه روز در خدمت اقليتهاي ديني بوده است اظهار داشت: به عنوان مثال چندي پيش فردي شيطان پرست با كشيدن اشكالي بر روي ديوار كليساي "ميناس" مقدس در ميدان ونك به اين مكان مقدس توهين كرده بود، كه طي نامه اي به نيروي انتظامي مساله را گزارش كرديم، كه خوشبختانه ظرف مدت 12 روز فرد مذكور دستگير شد.
تقوي طي سخنان خود همچنين گفت: متأسفانه نمايندگان اقليت‌هاي ديني در مجلس شوراي اسلامي، به علت بررسي بحث مهم يارانه ها در مجلس، موفق به حضور در اين جلسه نشده اند.
سپس متن پيام ارسالي نمايندگان قرائت گرديد، كه طي آن نمايندگان هفته نيروي انتظامي را تبريك گفته و براي مجريان امنيت كشور آرزوي پيروزي كرده بودند.
پس از آن مسئول اداره اقليت ها به معرفي حضار پرداخته و از نماينگان ايشان دعوت نمود تا سخنان خود را ايراد نمايند. و در پايان رشته كلام را به سردار عزيزالله رجب زاده فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ سپرد.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه حساسيت در خصوص ايجاد امنيت براي اقليت هاي ديني بيشتر از ديگران است، گفت: با توجه به اينكه هيچگونه فرقي ميان شهروندان مسلمان و غير مسلمان نيست نيروي انتظامي وظيفه تامين امنيت مراسم شهروندان غير مسلمان را نيز بر عهده دارد. وي افزود: تمام توان خود را در چهارچوب قانون براي ايجاد امنيت در مناسبت ها و مراسم هاي ملي و مذهبي اقليتهاي مذهبي پايتخت به كار مي بريم.
سردار رجب زاده با بيان اينكه به هيچ عنوان موضوع اقليت و اكثريت در كشور مطرح نيست اظهار داشت: اقليت هاي ديني به هيچ عنوان از ساير آحاد مردم ايران جدا نبوده و مدرك اثبات آن شهدا و جانبازاني از جوامع اقليتهاي ديني است كه در راه دفاع از ميهن اسلامي جان خود را فدا كرده اند.
وي در ادامه افزود: اينجانب در طول يك سالي كه وظيفه خدمتگذاري به شهروندان تهراني را در حوزه امنيت و انضباط شهر بر عهده دارم مطلب خاص يا گله مندي از طرف اقوام غير مسلمان به بنده گزارش نشده است كه اين نشان از تعامل ميان نيروي انتظامي تهران بزرگ و جوامع اقليتهاي ديني دارد. اما در صورتي كه موردي از سوي اقليت‌ها به ما گزارش شود، حتما درخواست آنها را در اولويت قرار خواهيم داد."
وي تصريح كرد: بهتر است برگزاري اين جلسات در طول سال چند بار انجام شود تا مشكلات كوچك و بزرگ سريعتر رفع گردد.
سردار رجب‌زاده، به لزوم همكاري نيروي انتظامي و اقليت‌هاي ديني براي رفع مشكلات احتمالي اشاره كرد و افزود: "ما آمادگي داريم تا مشكلات را با همكاري يكديگر حل كنيم."
در پايان اين نشست نمايندگان اقليت‌هاي ديني ضمن اهدا لوحي از زحمات سردار رجب زاده قدرداني نموده و با ايشان، ديگر فرماندهان نيروي انتظامي و مسئول اداره امور اقليت هاي ديني عكس يادگاري گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست: