۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

وزير امور خارجه آرژانتين: "واقعيت قتل‌عام ارمنيان غير قابل شك است"

وزير امور خارجه و تجارت خارجي و امور ديني آرژانتين در ملاقات با رييس جمهور ارمنستان بر آمادگي آرژانتين براي توسعه همكاري با ايروان خصوصاً در عرصه كشاورزي تاكيد ورزيد.
در اين ملاقات كه اواسط ماه مه (ارديبهست) در ايروان انجام گرفت، "خورخه تايانا"، وزير امور خارجه آرژانتين با تاكيد مجدد بر اين اينكه موضع كشورش در خصوص قتل‌عام ارمنيان واضع و صريح است، گفت: "واقعييت قتل‌عام ارمنيان غير قابل انكار است و نمي‌توان درباره وقوع آن شك و ترديد كرد".
در اين ديدار سركسيان، رييس جمهور ارمنستان ضمن تبريك 200-مين سالگرد استقلال آرژانتين به ملت و دولت اين كشور از حسن رفتار و احترام آنان در قبال جامعه اقليت ارمني اين كشور تشكر و سپاس گذاري كرد. وزيرامور خارجه آرژانتين نيز با مهم دانستن توسعه روابط با ايروان گفت، افتتاح اولين سفارت آرژانتين در قفقاز در كشور دوست و برادر ارمنستان بيانگر اهميتي است كه بوينوس آيرس براي گسترش اين روابط قايل مي‌باشد. درخلال سفر "خورخه تايانا" ساختمان جديد سفارت آرژانتين در ايروان نيز افتتاح گرديد.
ياد آور مي‌گردد؛ آرژانتين از اولين كشورهاي است كه ضمن به رسميت شناختن واقعيت قتل‌عام ارمنيان آن را محكوم كرده و صراحتاً از حقوق حقه ملت ارمني اعلام حمايت كرده است. در حال
حاضر جمعيتي يكصد هزار نفري از ارمنيان در آرژانتين زندگي مي‌كنند.

هیچ نظری موجود نیست: