۱۳۸۷ شهریور ۱۹, سه‌شنبه

پايان ماموريت رايزن فرهنگي ايران در ارمنستان

رئيس انجمن نويسندگان ارمنستان در مراسمي با حضور مقامات دولتي و فرهنگي اين كشور از فعاليت هاي رايزني فرهنگي ايران در ايروان تقدير كرد
به گزارش خبرگزاري مهر، مراسم تقدير از"رضا عطوفي" رايزن فرهنگي ايران درتاريخ 21 تيرماه در انجمن نويسندگان ارمنستان با حضور"گاگيك گيورجيان" معاون و نماينده وزير فرهنگ ارمنستان، پروفسور"يغيازاريان" رئيس انستيتو ادبيات آكادمي ملي علوم، "وارطانيان" مديركل سياست هاي فرهنگي وزارت فرهنگ، "سقائيان" سفير ايران در ارمنستان و نماينده رييس كتابخانه خنكو آپر و... برگزار شد.
در ابتداي برنامه "لئون آنانيان" رئيس انجمن نويسندگان ارمنستان گفت: "چند سالي است كه اين مركز با رايزني فرهنگي ايران همكاري مي كند. در اين همكاري ها اگر مروري به روابط فيمابين داشته باشيم خواهيم ديد كه در دوران ماموريت آقاي "عطوفي" ارتباطات ما بسيار ارتقا يافته و از سطح بسيار خوبي برخوردار شده است". وي ضمن تقدير از زحمات "عطوفي" لوح تقدير و هديه اي ادبي را به رسم يادبود به وي اهدا كرد.
در ادامه مراسم، "گاگيك گيورجيان" معاون و نماينده وزير فرهنگ ارمنستان در سخنان كوتاهي اظهار داشت: "بسيار خشنودم كه در اين مراسم باشكوه شركت كرده ام. من از طرف وزارت فرهنگ ارمنستان اعلام مي كنم كه فعاليت هاي آقاي عطوفي در تمام زمينه ها موجب تحكيم روابط دو كشور شده است.ْ
سپس" كاراپط وارطانيان" مديركل سياست هاي فرهنگي وزارت فرهنگ و" گيورجيان" معاون وزير فرهنگ مدال طلاي وزارت فرهنگ را كه مهم ترين مدال فرهنگي جمهوري ارمنستان مي باشد به همراه تقديرنامه وزير فرهنگ اين كشور به عطوفي اهدا كردند.ْ
در ادامه سقائيان سفير ايران در ارمنستان به ايراد سخنراني پرداخت و اظهار داشت: "براي ما جاي بسي خوشبختي است كه در چنين محيط فرهنگي و در بين فرهيختگان فرهنگي كشور دوست و برادر ارمنستان حضور داريم". وي با اشاره به تاريخ، تمدن و فرهنگ مشترك دو كشور گفت: "فعاليت هاي عطوفي در راستاي همين تاريخ تمدن و فرهنگ مشترك بوده و من لازم مي دانم از زحمات و تلاش هاي او تشكر كنم".
رضا عطوفي نيز ضمن تشكر از برگزاركنندگان اين مراسم خاطرنشان كرد: "محل انجمن نويسندگان ارمنستان خود شاهد برگزاري برنامه هاي بسياري بوده است كه رايزني فرهنگي با همكاري انجمن نويسندگان در سال هاي گذشته ترتيب داده و اولين آنها برگزاري همايش "پل ادبي ايران و ارمنستان" بود. وي افزود: "اگرچه جمعيت كشور ارمنستان به پنج ميليون نفر نمي رسد ولي داراي وسعت فرهنگي فوق العاده اي است و از طيف گسترده اي از موضوعات فرهنگي و هنري و با ظرفيت بالا برخوردار است كه ما توانستيم در بعضي از اين موضوعات به پيشرفت هاي خوبي دست يابيم".
شايان ذكر است رضا عطوفي پس از قريب چهار سال و نيم خدمت در سمت رايزان فرهنگي جاي خود را به محمد رضا شكيبا رايزن جديد فرهنگي ايران داد.

ديدار خداحافظي با وزير فرهنگ ارمنستان

رضا عطوفي قبل از ترك ايروان در ديدار با "بوغوسيان" وزير فرهنگ ارمنستان كه در محل اين وزارتخانه صورت گرفت ضمن ارائه گزارش كوتاهي از فعاليت‌هاي مشترك رايزني فرهنگي و وزارت فرهنگ ارمنستان، از همكاري وزارت فرهنگ و زير مجموعه هاي آن اظهار رضايت نمود. عطوفي اظهار اميدواري كرد تا با سفر رياست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به ارمنستان و نيز سفر وزير فرهنگ ارمنستان به ايران فعاليت هاي فرهنگي دو كشور بيش از پيش گسترش يابد. وي همكاري‌هاي رايزني فرهنگي با مجموعه كليساي اچميادزين و به ويژه در حوزه گفتگوي اديان را قابل توجه و رو به گسترش خواند.
در ادامه بوغوسيان فعاليت‌هاي شخص آقاي عطوفي را نقطه عطفي در روابط فرهنگي دو كشور خواند و اظهار داشت: "ما با همكاري شما كارهاي بزرگ و ماندگاري را به ثمر رسانديم و هر جا كه شما حضور داشتيد ما هم از موفقيت برنامه ها اطمينان داشتيم". وزير فرهنگ ارمنستان افزود: "دعوت نامه رسمي رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي بزودي آماده و ارسال خواهد شد".
رايزن فرهنگي كشورمان با اعلام گزارشي از مراحل ثبت جهاني كليساي قره كليسا توسط ايران به عنوان نهمين اثر ايراني كه به ثبت جهاني رسيده خواستار توجه بيشتر دولت ارمنستان به حفظ و نگهداري آثار ايراني اسلامي در ارمنستان شد كه اين امر نيز مورد توجه ويژه وزير ارمني مواجه شد.

هیچ نظری موجود نیست: