۱۳۹۰ خرداد ۸, یکشنبه

شرايط جديد تحصيل دانشجويان ايراني در ارمنستان

دكتر "ارسلان قرباني"، قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل در ديدار با سفير ارمنستان در ايران، چارچوب نظام‌مند شدن تحصيل داوطلبان ايراني در جمهوري ارمنستان و شيوه‌نامه اعزام و تحصيل دانشجويان ايراني را جهت اجرا به وي اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، به دنبال سفر هيئت اعزامي وزارت علوم جمهوري اسلامي ايران به ارمنستان و مذاكرات و تصميمات به عمل آمده در خصوص دستيابي به راه‌هاي گسترش همكاري‌هاي آموزشي، پژوهشي و فناوري به ويژه ارزيابي دانشگاه‌هاي جمهوري ارمنستان، دكتر ارسلان قرباني چارچوب نظام‌مند شدن تحصيل داوطلبان ايراني در ارمنستان و شيوه‌نامه اعزام و تحصيل دانشجويان ايراني را جهت اجرا به وي اعلام كرد.
در اين نشست طرفين ضمن مثبت قلمداد كردن همكاري‌هاي دانشگاهي بين دو كشور از جمله تبادل استاد و اعزام دانشجويان بين دو كشور، نظام‌مند شدن اعزام و تحصيل دانشجويان ايراني در جمهوري ارمنستان را گامي مهم در ارتقاي وضعيت تحصيلي دانشجويان و دانشگاه‌هاي دو كشور دانستند.
رييس مركز همكاري‌هاي علمي بين‌المللي وزارت علوم، تعيين شرايط و ضوابط نظام‌مند براي بهبود وضعيت اعزام و ارتقاي كيفي و سطح تحصيل و موقعيت علمي دانشگاه‌هاي جمهوري ارمنستان را براي ارتقاي سطح علمي اساتيد، دانشجويان و دانشگاه‌هاي دو كشور ايران و ارمنستان بسيار مهم و مؤثر دانست. موفقيت در آزمون زبان‌هاي انگليسي و ارمني، اولويت‌بندي مقاطع و رشته‌هاي مورد نياز، منطقي شدن مدت زمان حضور و طول مدت تحصيل از شرايط مورد نظر در خصوص نحوه اعزام و تحصيل دانشجويان ايراني در ارمنستان است.

هیچ نظری موجود نیست: