۱۳۸۷ مرداد ۳, پنجشنبه

تظاهرات مخالفان حزب حاكم ارمنستان براي لغو نتايج انتخابات رياست جمهوري

هزاران نفر از مخالفان دولت ارمنستان روز جمعه 20 ژوئن در ايروان تظاهرات كردند. در اين تظاهرات مخالفان خواستار لغو نتايج انتخابات رياست جمهوري ماه فوريه شدند كه در آن سرژ سركيسيان نخست وزير سابق ارمنستان به قدرت رسيد. مخالفان در اين تظاهرات اعلام كردند در انتخابات اخير تقلب شده است.
لئون تر پتروسيان رئيس جمهور سابق ارمنستان و رهبر مخالفان اعلام كرد اين تظاهرات گسترده نشان مي دهد كه مردم ارمنستان مشروعيت انتخابات اخير اين كشور كه در آن سرژ سركيسيان به قدرت رسيد را به رسميت نمي شناسند.
وي خواستار برگزاري انتخابات مجدد رياست جمهوري و پارلماني در اين كشور شد و از حاميان خود خواست دوباره تجمع كنند. اين در حالي است كه مقامات كشورهاي غربي پيشتر از ارمنستان به دليل اعمال محدوديت براي تجمعات عمومي انتقاد كرده بودند. مقامات ارمنستان نيز درپي درخواست شوراي اروپا اجازه برگزاري تظاهرات را در اين كشور كه بعد از وقايع 31 مارس ممنوع شده بود را صادر كردند. در اين حال مقامات ارمنستان كميسيون ويژه اي را در پارلمان مامور بررسي وقايع مربوط به تظاهرات ماه مارس كردند.
لازم به ذكر است كه در تظاهرات ماه مارس مخالفان دولت ارمنستان كه در اعتراض به نتايج انتخابات اخير اين كشور صورت گرفت، چند تن كشته، شماري زخمي و دهها تن دستگير شدند.
شوراي اروپا خواستار آزادي بازداشت شدگان و گفتگوي دولت و مخالفان شده است.

هیچ نظری موجود نیست: