۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

مدارك تحصيلي مسئولين از دانشگاه باكو دردسر ساز شد

به نظر مي رسد ماجراي دانشگاه هاوائي و مدارك تحصيلي غيرمعتبر در ايران هر چند وقت يكبار بايد تكرار شود دانشگاه باكو جديداً از اين دست مدارك تحصيلي براي مسئولين در ايران صادر كرده است.
به گزارش پايگاه خبري "جهان نيور" در همين رابطه برخي از نمايندگان از اعتبار مدرك مسئولين تحصيلكرده در دانشگاه بين المللي باكو و رده علمي اين دانشگاه از كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري سوال كردند.
دانشگاه بين المللي باكو از لحاظ علمي چندان مورد تاييد نيست بطوريكه ليسانس اين دانشگاه از نظر مسئولين دانشگاه تهران در حد فوق ديپلم محسوب ميشود.
به كزارش اين پايگاه خبري برخي از مسئولين از جمله چند تن از نمايندگان مجلس از اين دانشگاه مدرك گرفتند بعنوان مثال يكي از اعضاي كمسيون اقتصادي مجلس، داراي ليسانس از دانشگاه باكو است كه دانشگاه تهران پس از ارزيابي اين مدرك آن را در حد فوق ديپلم محسوب كرد تاآنجا كه مدرك وي در زمان ارائه آن به مجلس هفتم به تاييد وزارت علوم نرسيد و حتي از محسوب كردن آن مدرك در حد فوق ديپلم هم خودداري شد.
همچنين گفته مي شود كه يكي از معاونين اصلي رئيس جمهور كه مدرك تحصيلي وي نيز مورد ترديد جدي است، از دانشگاه باكو مدرك گرفته است.
برخي از نمايندگان از وزير علوم در خصوص رده علمي و تعداد مسئوليني كه از اين دانشگاه مدرك گرفتند، سوال كردند كه اين سوال به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس ارجاع شده و بايد در دستور كار اين كميسيون قرار گيرد "دانشجو" بايد در روزهاي آينده پاسخگوي سوالات نمايندگان در اين زمينه باشد.

هیچ نظری موجود نیست: